Avatar billede Martin Hansen Praktikant
27. juni 2020 - 18:29 Der er 4 kommentarer

Min første wpf appliction

Hej Experten..

Jeg har fåde en lille opgave af min lille søster, da min nevø, har fåde sin første computer, og godt kan lide at side og spille, og gå lidt på nette, men da min nevø og min søster ikke er super computer folk, blive jeg spurt om det ikke var muligt at lave det mere simple, og så var det jeg tænke om man ikke wpf Application der har alt i sig og kan udvide via plugin..

jeg har prøve lidt men syndes ikke jeg kan få det til at køre og så var det jeg ville høre om der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej.

Enten anbefale mig et par bøger eller måske smide et par små script jeg kan arbejder med og på den måde komme vider..

eller måske kan anbefale et par steder hvor der er souces code med wpf..

grund ide er at det skal være brugervenligt og kun bruges fra børn til ælder..

Med Venlig Hilsen
Martin
Avatar billede Slater Ekspert
27. juni 2020 - 18:54 #1
Det er ikke et ret klart spørgsmål. Hvad mener du med et program der har alt i sig?

Du siger de kan lide at spille og gå på nettet, men vil du lave et program der indeholder en browser og en masse spil? Eller vil du have et der gør det lettere at starte dem? I så fald, hvordan skulle det blive lettere eller simplere end bare at smide nogle ikoner på skrivebordet?

Hvad er problemet du ønsker løst? Og er WPF et valg du har taget fordi du allerede kender det, eller hvad er årsagen?
Avatar billede Martin Hansen Praktikant
27. juni 2020 - 19:23 #2
Hej Slater..

Tak fordi du give dig tid. iden med programme er at holde det i et mere nemt laout enu windows, sådan at man har en browser, mail program, og hvad der ellers lige skulle være brugfor. også nåde backup client tænke jeg lidt på.

Hvorfor dette program er fordi min nevø kun er 6 år og piller ved alt. så var det sådan at man kun låse brug af ting sådan at min nevø kun kan bruge sin pc mellem kl 6 til 20. eks.

Hvorfor jeg har valgt wpf fordi jeg synde det ser beder ud det man kan lave i det med grafik. men hvis du kender en beder løsning må du gerne byde ind.. er åben for ider.
Avatar billede Slater Ekspert
27. juni 2020 - 19:42 #3
De ting du nævner er allerede indbygget i Windows (som jeg går ud fra du bruger, eftersom du nævner .NET). Her er f.eks. en kort beskrivelse af hvordan det slås til:
https://www.lifewire.com/microsoft-family-safety-parental-controls-4153037

At lave et program til at sikre computeren er ikke kun sandsynligvis spild af tid, men også meget besværligt, fordi det er temmelig svært at forhindre at barnet bare kan trykke ctrl+alt+delete, gå ind i task manageren og lukke programmet for at få adgang til almindeligt Windows.
Avatar billede Martin Hansen Praktikant
27. juni 2020 - 19:49 #4
Nu må jeg sige at det har jeg styr på det er ikke første gang jeg lave programmer, jeg har før i tide lave menu programmer til netcafe, jeg har også funde ud af hvordan jeg kan spærre det i wpf.