Avatar billede xSvenskeren Novice
28. juni 2020 - 01:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Driver til "ukendt enhed" bliver ikke installeret, selvom den siger at den gør?

Jeg har en (Xbox 360 Wireless Receiver) som ikke gider tage imod den driver som jeg giver den, driveren "som kan sees på billede" bliver anset som korrekt Installeret, men når jeg går over til device igen og tjekker, står den stadig som ukendt og uden driver. Driveren ligger som standard på computeren.

* Jeg har prøvet at afinstallere og prøvet igen.
* Jeg har prøvet at installere nyere version fra Microsofts hjemmesidedrivere.
* Jeg har prøvet at tilslutte enheden gennem andre USB porte.
* Jeg har prøvet at lave en DISM test, ingen problemer.
* Jeg har testet den på min bærbar, og der virker den.

Billede 1: https://gyazo.com/103341e4a668d2536551a095efc5679a
Billede 2: https://gyazo.com/2a13891736a8fe2cc69b421d0a7e10c5
GIF: https://gyazo.com/ea53270883317eeb1f9f9112ee97d897
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2020 - 02:37 #1
Efter installering af driver er det oftest at man skal genstarte computeren for at klar til brug.

Andet kan være, at man ikke har installeret motherboard drivers?
- Installer dine motherboard drivers fra leverandør model driver?

Stadigt ukendt, men virker?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2020 - 02:38 #2
Benytter ikke selv disse, så jeg står af.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2020 - 05:51 #3
Tjek driver på bærbar, og vær sikker på, at det er den, du også installerer på din pc.
Tjek, at den hentede driver passer til din Windows version.
Tjek, at din pc’s ubs kan give nok strøm, fx ved at have en 2,5” usbdisk eller andet strømbrugende på
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2020 - 08:14 #4
evt højreklik på ukendt enhed i enhedshåndtering, og vælg 'Fjern'
genstart pc med enhed i
Avatar billede poko1 Ekspert
28. juni 2020 - 08:24 #5
Prøv at finde EXE. Filen Setup. Højreklik vælg egenskaber.. vælg Kompatibillitet!
Vælg seneste system som også kører på Win 10! Marker kør dette program  som Administrator. Husk Anvend.

https://ibb.co/THh6DRq
Avatar billede xSvenskeren Novice
28. juni 2020 - 09:04 #6
Fandt fejlen.

Tilsynladende har det noget af gøre med driverens id (ex. USB\Vid_045E&Pid_0291) som havde ændret sig i den seneste windows opdatering, id'et på driverne slutter på 0732, så måtte ind og ændre på id numrene individuelt i .ini filerne så de var sat til 0291 som er det nummer som er blevet tilegnet mig, hvilket jeg bl.a. skulle midlertidigt lukke for Driver Signature Enforcement for for at få adgang til, sikken et rod..

Jeg undskylder besværet.