Avatar billede lovebuine Mester
28. juni 2020 - 11:19 Der er 12 kommentarer

Wifi Extender

Har fået sat en tp-link extender op men er et kendt problem, at flere smartphones ikke automatisk skifter over på det stærkeste signal, dog vidste jeg ikke at det var sådan et kæmpe problem, har nu prøvet med 5 forskellige tlf fra samsung til huawei, ingen skifter automatisk med mindre man har et app i baggrunden som hedder wififixer men det giver dig en popup hver gang den skifter, den skifter dog altid. har prøvet et hav af andre i playstore som ikke virker.
er der andre løsninger til det her?
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2020 - 11:47 #1
Hvorfor ikke bruge et MESH system,istedet for en extender. Der skiftes hele tiden til det stærkeste signal, fra den MESH enhed man er i nærheden af.
Avatar billede lovebuine Mester
28. juni 2020 - 12:02 #2
fordi jeg ikke gider at betale så meget for Mesh. før Mesh havde mange andre også problemer med extender, og det er ligemeget om det hedder samsung s8, 9 eller 10 ikke blevet bedre overhovedet.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. juni 2020 - 12:20 #3
Prøv at  navngive din extenders  med samme  ssid/passwords og sikkerhed som main router
Avatar billede lovebuine Mester
28. juni 2020 - 12:29 #4
den har allerede samme ssid og passwords, gør den automatisk
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2020 - 12:40 #5
#2 - Du spurgte specifikt i dit spørgsmål, om der var andre løsninger. Og ja, det er det!
Hvis du ikke er interesseret i at investere, så angiv det i dit spørgsmål.

At man ikke gider, er jo ikke relateret til om vil betale eller ej, men udtryk for noget andet.
Avatar billede lovebuine Mester
28. juni 2020 - 13:20 #6
andre løsninger menes med indstillinger på ens tlf eller nogle app der faktisk kan skifte mellem din hoved router og extender uden problemer
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2020 - 14:10 #7
#6 - Det ligger næsten i ordet Extender (udvidelse/forlængelse), at det blot er en signal forstærker, og intet andet. Den er ikke i stand til, at dirigere signaler rundt mellem Router og sig selv, hvor signalet er stærkest. Og derved vil din tlf. heller ikke kunne skifte imellem det ene, eller det andet.
Disse funktioner, finder du i MESH enheder. Så de penge du brugte på en Extender, kunne du med fordel have startet på et MESH net, med.
Avatar billede puren Ekspert
28. juni 2020 - 17:28 #8
#7 så må du lige fortælle hvad det er for nogle helt præcise funktioner I MESH, evt gerne en hjemme lavet video om det og hvor man ser det i action
Avatar billede ebea Ekspert
28. juni 2020 - 18:04 #9
#8 - Nu er det ikke min gebet, at lave videoer for produkt demoer. Men hvis du selv var interesseret, kunne du jo starte med at læse lidt info om MESH produkterne.
Google er din ven!
Avatar billede lovebuine Mester
28. juni 2020 - 19:18 #10
hvis min extender var så dårlig, så fatter jeg ikke hvorfor andre ikke har disse problemer, den får jo for det meste gode reviews dog også dårlige.

https://www.amazon.co.uk/TP-LINK-Wall-Plug-WiFi-Range-Extender-White/dp/B010RXXY48/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=TP-Link+RE450&qid=1593364529&sr=8-2

den forstærker signalet ja, og køre på samme ssid, men den er i princippet kun til pynt så, så skulle de i stedet sælge dem som julepynt og ikke kalde dem extender.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2020 - 21:10 #11
En wifi extender er ret beset lidt gammeldags men fungerer selvfølgelig stadigvæk dog klart bedst til stationære enheder - men har du en enhed, der bevæger sig rundt i huset er den ikke særlig praktisk. Det kan løses med en app uden at jeg dog kan anbefale en specifik men den klart bedste løsning er, som allerede foreslået et mesh-netværk.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. juni 2020 - 08:00 #12
Prøv at sætte din extender op til at køre på anden kanal end din router wifi.
Med andre ord. Din extender skal have total samme settings som der også fortælles ovenfor.
Samme ssid/passwords og sikkerhed. Men sørg for at køre på 2 forskellige kanaler. Fx. kanal 5 og kanal 9.