Avatar billede VC1 Seniormester
28. juni 2020 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kalender med tidsregistrering til lønkontrol

Hej,

Jeg ønsker at lave en kalender i excel, hvor at jeg kan indtaste mine arbejdstider og at det derefter bliver udregnet. Så jeg kan få kontrollere løn osv.

- Men jeg har ikke helt styr på, hvordan at jeg får lavet en automatisk kalender, samtidig med at opsætte en formel til tillæg ved bestemte dage/tidsrum.

Nogen der kan pege mig i en retning af en video eller lignende?

Havde forestillet mig noget lignende billedet herunder.
https://i.imgur.com/8c4jPok.png
Avatar billede VC1 Seniormester
07. juli 2020 - 19:53 #1
Hej igen,

Nogen der har en ide til, hvordan at jeg får registreret timer i excel og ligeledes omdannet disse til tal der kan regnes med.

Formaterer jeg celler til tid, så får jeg problemer med at udregne timer efter 00:00.
Derefter så får jeg problemer med at omregne den brugte tid fx 08:00 timer til et tal der kan bruges til udregning til lønnen.

Jeg har uploaded min skabelon her, men det er reelt tom, for jeg sidder helt fast. Det har ikke været muligt for mig at finde nogle videoer omkring det, utroligt nok.
Avatar billede VC1 Seniormester
07. juli 2020 - 19:53 #2
Avatar billede Jan K Ekspert
07. juli 2020 - 23:22 #3
Den store udfordring er altid at udregne, hvor meget af tiden, der falder inden fror bestemte intervaller. At komme "over midnat" er forholdsvis nemt.

Møder du fx kl. 19.00 og går hjem kl. 07.00, kan du bruge denne formel for mandag i uge 1

=C2-B2+(B2>C2)

Den virker i øvrigt også, hvis du ikke arbejder over midnat. I dit eksempel bliver det 12:00 - altså 12 timer.  Hvis du skal gange det med den almindelige timeløn, kan formlen se sådan ud

=(C2-B2+(B2>C2))*24*C11

Altså gang timerne med 24.

Men du er nødt til at have et sted at skrive mellemregningerne for de enkelte dage.

Jeg har desværre ikke tid til at se på dine tillægsberegninger lige pt., så måske kan en anden hjælpe med det eller du kan evt. finde inspiration her

http://www.kronsell.net/tid_i_interval.htm
Avatar billede VC1 Seniormester
09. juli 2020 - 17:10 #4
Tak for dit input.

- PT. står jeg med udfordringen omkring, at løse en af mine kriterier
- Hvis 50% af arbejdsdagen går ind under nattillæg, så skal hele vagten have dette.

Derfor har jeg prøvet at lave den simpel, med et felt der udregner procentvis af nattillæg i forhold til vagten

I mit udregning af tillægget vil jeg gerne have den siger

HVIS G3>50,00 gang med D2 i stedet for F2

Men ligemeget hvad jeg skriver, så gider den ikke accepterer
Avatar billede VC1 Seniormester
09. juli 2020 - 17:27 #5
Avatar billede VC1 Seniormester
09. juli 2020 - 17:59 #6
Ligemeget - Fandt en løsning på det.