Avatar billede Klaus W Guru
30. juni 2020 - 15:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bogstav i knap/figur

Hej Excel hjælpere

Er der nogle der ved om man kan koble en tekst op på en Marco knap, eller figur som jeg bruger som knap.
Forstået således at hvis jeg skriver et bogstav eller tal i en celle. Skal der i knappen som står oven over indsættes med det bogstav / tal som står i cellen.

På forhånd tak
Klaus W

Se billede
https://www.dropbox.com/s/2prxd85a5zwfnwq/Sk%C3%A6rmbillede%20%2844%29.png?dl=0
Avatar billede jens48 Ekspert
30. juni 2020 - 19:26 #1
Noget i stil med dette, måske?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C4,G4,K4")) Is Nothing Then
ActiveSheet.Buttons("Button 1").Caption = Range("C4").Value
ActiveSheet.Buttons("Button 2").Caption = Range("G4").Value
ActiveSheet.Buttons("Button 3").Caption = Range("K4").Value
End If
End Sub
Avatar billede Klaus W Guru
30. juni 2020 - 22:07 #2
Godaften Jens
Jeg kan desværre ikke få det til at fungere.

Hilsen Klaus W

https://www.dropbox.com/sh/t6ecttav4x8zb7r/AAAlU9cgIQfnepObNosm34eWa?dl=0
Avatar billede jens48 Ekspert
30. juni 2020 - 22:32 #3
Makroen skal lægger ind under fanebaldets "Vis Koder". Jeg har tilføjet et par kommentarer

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C4,G4,K4")) Is Nothing Then' cellerne C4,G4,K4 rettes til så de passer med dine input celler
ActiveSheet.Buttons("Button 1").Caption = Range("C4").Value' Hvis knappen ikke hedder "Button 1", så ret det knappens navn
ActiveSheet.Buttons("Button 2").Caption = Range("G4").Value' Ret evt "Button 2"
ActiveSheet.Buttons("Button 3").Caption = Range("K4").Value' Ret evt "Button 3"
End If
End Sub
Avatar billede Klaus W Guru
01. juli 2020 - 09:21 #4
Godmorgen Jens

Jeg har prøvet at lægge kode ind og forstår sådan nogenlunde dine kommentare.

Jeg har prøvet at omdøbe knapperne det gik ikke til held.

Så har jeg ændret navnet på knapperne i Makroen, det gik heller ikke til hel.

Sådan ser Makroen ud efter jeg har rettet den til.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C4,G4,K4")) Is Nothing Then ' cellerne C4,G4,K4 rettes til så de passer med dine input celler
ActiveSheet.Buttons("Rektangel: afrundede hjørner 5").Caption = Range("C4").Value ' Hvis knappen ikke hedder "Button 1", så ret det knappens navn
ActiveSheet.Buttons("Rektangel: afrundede hjørner 3").Caption = Range("G4").Value ' Ret evt "Button 2"
ActiveSheet.Buttons("Rektangel: afrundede hjørner 4").Caption = Range("K4").Value ' Ret evt "Button 3"
End If
End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
01. juli 2020 - 10:04 #5
Hvad er formålet med at bruge en rektangel i stedet for en knap?
Avatar billede Klaus W Guru
01. juli 2020 - 10:06 #6
Jeg tror bare det var den jeg syntes bedst op, ved ikke om der er nogen gode ting ved det.
Prøver lige med en knap.

KW
Avatar billede Klaus W Guru
01. juli 2020 - 10:10 #7
Hej igen Jens

Jeg kikke på det, hvis jeg ikke for det til at fungere må jeg så vende tilbage senere?
Goddag til dig

Klaus W
Avatar billede Klaus W Guru
02. juli 2020 - 10:37 #9
Hej store-Morten
Den sad lige i skabet.

Jens48 jeg kan ikke forstå jeg ikke kan få din til at virke. Men tak for hjælpen.

Klaus W