Avatar billede hkv Forsker
02. juli 2020 - 11:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ren installation af windows 10

Min windows 10 kører elendigt. Jeg har der besluttet at foretage en ren installation af af windows 10. Jeg har downloaded MediaCreationTool2004,
og har fået den installeret på et usb drev. Når jeg efterfølgende vil installere windows 10 fra dette usb drev, og når til at installationen vil undersøge, om jeg er klar til at installere, får jeg følgende fejlmeddelelse:
"Denne pc kan ikke opgraderes til Windows 10.
Dine pc-indstillinger understøttes ikke endnu på denne version af Windows 10. Microsoft arbejder på at understøtte dine indstillinger snart. Der kræves ingen handling. Windows Update tilbyder automatisk denne version af Windows 10, når disse indstillinger understøttes."
Den har kørt windows 10 de sidste 4 år!
Hvad kan være galt?, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2020 - 12:20 #1
Kører den elendige Windows også 2004?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2020 - 12:26 #2
Hvis den gør kunne du prøve at starte installation op fra Windows medens den kører. Man kan på den måde installere Windows oven på den eksisterede installation. Du kan derfor bibeholde dine private filer og programmer.  Vil dog under alle omstændigheder anbefale du har backup af private filer og koder til programmer hvis det går galt undervejs.  Jeg har selv brugt metoden et par gange når Windows Update har bøvlet og jeg ikke har kunnet udbedre det.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
02. juli 2020 - 12:29 #3
Gå ind i genoprettelse og nulstil, download fra iCloud.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2020 - 12:31 #4
Se, om du kan hente version 19xx (kan ikke huske nr på den efter 03).
2004 mangler driver til en eller flere enheder på din pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2020 - 13:56 #5
Hvis din tidligere Version 1909 stadig ligger i C: Windows. old
Så prøv at gå til Opdateringer og Sikkerhed
Vælg genoprettelse, men dette virker kun op til 10 dage efter opdatering.!
så gør det nu!
https://ibb.co/PFYLGP7
Avatar billede hkv Forsker
02. juli 2020 - 15:02 #6
#4 Jeg kan hente en 19xx, men når jeg skal eksekvere filen, siger den jeg skal hente den nye version. Kan ikke få lov til at køre den gamle fil.

3# Når jeg prøver at nulstille, arbejder den meget længe, og ender op med at skrive:"Der opstod et problem under nulstilling af din pc. Der blev ikke foretaget nogen ændring"
Avatar billede hkv Forsker
02. juli 2020 - 15:29 #7
#2 Denne løsning "frisk start", begyndte fint, indtil den nåede til "Optimerer din pc
Få gjort nogle få ting klar" Her nåede den lige op på 100%, og så døde den fuldstændigt. De 6 windows-ringe gik helt i stå!
Avatar billede hkv Forsker
02. juli 2020 - 15:31 #8
Bare lige til orientering, så har jeg taget kopi af alle mine filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2020 - 15:47 #9
#7 Hvis du laver en "In Place Upgrade" med en nyere version end  den der er på kan dette være problemet. Det skal være den samme version som der er på pc
Rufus kan hente de gamle versioner og oprette på usb pind.
https://pureinfotech.com/download-older-iso-windows-10/?fbclid=IwAR29synRG6cuszuV8kCENmI3njlzNhnN4Ia09HwlJXhplJu8G-bkCWuWPKw
Avatar billede hkv Forsker
05. juli 2020 - 13:44 #10
Opdatering:  Jeg har afprøvet alle jeres forslag og flere til. Intet har hjulpet, så nu er min pc sendt på pension, og jeg har købt en ny, som nu er fungerende. Som jeg skrev tidligere, har jeg kopi af alle filerne, de er overført til en ekstern harddisk.
Det er så en sandhed med modifikationer, da denne disk røg på gulvet, og ikke kan tilgås mere. Det kan være jeg opretter en ny tråd om det senere.
Men i hvert fald tak til alle der har forsøgt at hjælpe.
Mvh hkv