Avatar billede __Allan__ Seniormester
05. juli 2020 - 19:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på admin side på Netgear router

Jeg har købt 2 brugte routere af følgende model:
Netgear Prosafe GS110TP
https://www.netgear.com/support/product/GS110TP.aspx

Begge ser fine ud og lader til at virke., da alle lamper lyser når jeg nulstiller til fabriksindstillingerne ihht. manualen.

Men når jeg kobler et netkabel til ml. Router og min pc og forsøger at tilgå siden for opsætningssiden via ip-adressen 192.168.0.239 så får jeg bare en standard fejl om at siden ikke findes.
Jeg har også prøvet flere andre adresser.
Kablet fejler ikke noget og der kommer lys i både netkort og porten i routeren.

Nogen der har en ide om hvad jeg gør forkert?

Derudover har jeg et par spørgsmål til de 2 stk 1000M SFP Gigabit Ethernet switching porte.
Jeg formoder det er til at koble to routere sammen med høj hastighed.
Men kan jeg bruge dem til andet? Eksempelvis forbindelse til pc ?

Hvilke slags kabler skal jeg bruge? Når jeg søger på fiberkabler synes jeg der enormt mange slags og at det er lidt uoverskueligt.

Håber i kan guide mig lidt på vej... 😊
Avatar billede KHN Guru
05. juli 2020 - 20:45 #1
Avatar billede puren Ekspert
05. juli 2020 - 21:33 #2
lige til info så er det en swotch IKKE en router
Avatar billede __Allan__ Seniormester
05. juli 2020 - 21:53 #3
KHN: Tak, det prøver jeg i morgen.

Puren: Ja, det korrekt. Bare mig der skriver forkert...