17. juli 2020 - 17:04 Der er 5 kommentarer

Bedste indstilling af wp-config.php i forhold til RAM/CPU?

Hej med jer :-)

Jeg har et professionelt webhotel hos AZEhosting med følgende specs:
4096MB PHP Memory
4GB Ram
300% CPU Resurser

Hvad er den bedste indstilling af wp-config.php i forhold til RAM/CPU?

Pt. ser den således ud:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '2048M');

På de bedste dage er der 4000-6000 besøgende, men ellers ligger den på 100-300 besøgende. Dette tal kommer til at stige over de kommende måneder.

Når jeg læser på nettet omkring indstillingen af wp-config.php, så blæser vinden flere veje... Nogle steder skrives der at WP_MEMORY_LIMIT skal være meget lav for ellers løber systemet panden mod muren......mens andre steder så står der at den skal være max (altså i dette tilfælde 4M).

Jeg ønsker blot at stå bedst i forhold til trafik / ydelse.

På forhånd tak :-)

/Pressemeddelelse.dk
17. juli 2020 - 17:06 #1
Vrøvl.....max vil selvfølgelig være 4GB ;-)
Avatar billede cpufan Juniormester
17. juli 2020 - 18:14 #2
Hvis du kun understøtter den ene wp installation med dine ressourcer, bør du sætte den til max, måske lidt under hvis du får alerts.

Men jeg siger det uden at være wpguru, kun serverexpert
Avatar billede cpufan Juniormester
17. juli 2020 - 18:16 #3
Men hvordan man får 300% af noget er mig ubegribeligt? 🙄
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2020 - 18:40 #4
hvis ikke de 4-6000 i maks stiger, så bare fortsæt.
Men ellers, så find tal for belastningen ved maks, og sæt den fx 50% højere.
Det er risikostyring - om du vælger +25%, +50% eller +200% er op til dig, og den risiko (sandsynlighed) du vælger at have ved øget belastning og nedbrud.
18. juli 2020 - 09:42 #5
Tak for jeres svar og tanker.

Jeg får af og til alerts på CPU-forbrug, men pt. ikke på RAM.
En del af disse alerts er om natten når backupprogrammet kører..

@cpufan - Til at begynde med vil jeg prøve at skrue den op til 3500M.
@claes57 - Dernæst vil jeg så, næste gang at der kommer 4000-6000 forbi på en dag, tjekke op på forbrugsdelen/belastningen og justere ind for det.

Takker :-)

Pressemeddelelse.dk