Avatar billede valsbol Seniormester
06. august 2020 - 14:59 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Overføre filer mellem 2 pc ere

Jeg har en buro pc og en bærbar pc begge med win 10. Jeg har trådløst lan. og de går begge trådløst på mit private netværk-
Kan jeg få de 2 pc'ere til at tale sammen så jeg kan overføre mine fotos fra den ene til den anden. HVis det er for besværligt vil jeg bruge en usb pen-
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2020 - 15:22 #1
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. august 2020 - 15:58 #2
det simple er da bare at dele en eller flere mapper på netværket - højreklik på den ønskede mappe - vælg egenskaber - fanebladet deling.

Netværks deling skal være slået til på windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2020 - 16:33 #3
Er der noget med at men kan risikere at Windows 10 vil afkræve kode for at dele filer?
Før i tiden med hjemmenetværks gruppe var det vel lettere at dele filer.
Man kunne også før i tiden dele et lokalt netværk mellem to computere ved at bruge et krydset netværks kabel i lan porten.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 17:40 #4
#2 Skal man så være på Microsoft konto ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2020 - 17:44 #5
#4 Nej. Jeg har på min pc her en mappe med børne musik som min Sonos Play1 kan tilgå når min pc er åben. Jeg bruger kun lokal konto.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 17:45 #6
#5 Tak, jeg prøver at finde ud af det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2020 - 17:46 #7
#4 Men min pc har tillige en tom adgangskode. Så hvis man bruger Microsoft konto så kan det da godt være en kode skal afkræves. Men det ved kurt54 sikkert.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. august 2020 - 19:04 #8
I netværk og delings center kan du vælge at slå adgangskode beskyttelse ved deling til eller fra - her kan du også vælge at give adgang til enheder der ikke bruger 128bits kryptering feks ældre versioner af windows !
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 19:45 #9
Hvad er Legitimationsoplysninger til netværket?
Jeg troede det var dem fra yousee, men det er det ikke.
Brugernavn eller adgangskode er forkert.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 19:55 #10
Jeg håber, at spørger er interesseret i delte mapper på netværket, ellers opretter jeg selv et spørgsmål.
Mit mål er, at optage videoer på min stationære PC og derefter se dem på min bærbare. Det er fordi, at på min stationære optager jeg på en mekanisk Sata disk, medens min bærbare kun har SSD, som jeg ikke så gerne vil skrive på.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 21:33 #11
Glem venligst mit spørgsmål. Det er vist en gammel konto som giver problemer.
I Thunnderbird fungerer kontoen fint, men prøver jeg at administrere kontoen, for jeg at vide: Din konto eller adgangskode er forkert. Hvis du ikke kan huske din adgangskode, kan du nulstille den nu.
Det har jeg prøvet, og igen fungerer det fint i Thunderbird, og jeg modtog en bekræftelse fra Microsoft. Hvordan kan de så skrive ovenstående?
Det er for tåbeligt, så jeg giver op.
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. august 2020 - 21:49 #12
Legitimationsoplysninger til netværket er dit lokale netværk - bruger navnet og adgangskoden til den pc du vil forbinde til
Prøv at læse lidt her om fildeling:https://support.microsoft.com/da-dk/help/4092694/windows-10-file-sharing-over-a-network
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 21:59 #13
#12 Tak. Jeg ser på det, når jeg har "sundet mig lidt" :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2020 - 23:24 #14
Der er ikke noget at gøre. Der er fejl på min bærbare. Den kræve hele tiden koden til en konto som er nedlagt, og vælg anden konto virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2020 - 01:15 #15
Prøv evt. med TeamViewer
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2020 - 12:16 #16
#15  TeamViewer  har jeg prøvet, men jeg fandt den for langsom og besværlig.
Men tak for tippet. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2020 - 12:53 #17
Tak for de mange gode forslag, men problemer med kontoen på min bærbare, gør det umuligt at komme ind i den. Den vil kun åbne valbydata@gmail.com, som ikke eksisterer mere. Og det er formeget, at formatere disken, og begynde helt forfra. 😊
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2020 - 12:59 #18
@valsbol Undskyld spam, håber du kan bruge indlægene til noget.  😊
Avatar billede valsbol Seniormester
09. august 2020 - 07:39 #19
Tak for svarene. Windows løsningen kendte jeg ikke. Desuden kan jeg bruge teamview løsningen. Det havde jeg glemt.
God varm sommer. Vh huus
Avatar billede valsbol Seniormester
09. august 2020 - 15:40 #20
Det er fint med denne konversation. Jeg har glædet mig over at læse jeres svar. Tak
Vh Huus