Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2020 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flyt/kopier et område i Excel

Se gerne mit Excel-ark:
https://ibb.co/SN9jRCg

Visuelt har jeg 2 "tegninger" - en firkant i øverste venstre hjørne og en femkant i nederste højre hjørne. Begge "tegninger" betår af linier, figurer, kanterne og tekstbokse (muligvis ikke helt korrekt benævnt).

Kolonnebredder og rækkehøjder er forskellige.

Jeg vil gerne kunne flytte fem-kanten op til højre for firkanten, så de står på linje.

Kan jeg "kopiere" et område, så jeg bevarer den samme "tegning"?
Avatar billede store-morten Ekspert
06. august 2020 - 19:22 #1
Hvis det ikke skal være målfast, Klip og skitser.
Altså tag billeder og indsæt.
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2020 - 19:36 #2
Hej store-morten

Det skal netop være målfast.

Din løsning fungerer godt.
Jeg kan ikke højreklikke, når jeg kopier området, jeg vil "flytte". Jeg skal gå under fanen "hjem" og under "udklipsholder" vælge den lille pil ved "kopier"-ikonet.

Takker.
Avatar billede store-morten Ekspert
06. august 2020 - 20:03 #3
Jeg tænkte mere på Windows indbyggede Klippeværktøj/Klip og skitser.
Ctrl + skift + s
Avatar billede 1Dorte Guru
06. august 2020 - 20:18 #4
Ja, der kan man jo bare se...
Mon egentlig ikke, at det giver lidt af det samme resultat.
Avatar billede anedi Ekspert
07. august 2020 - 13:03 #5
Måske det også virker at markere området H1:P10. Højreklik -> Slet -> Ryk celler opad.

Vh
Anedi
Avatar billede 1Dorte Guru
07. august 2020 - 15:07 #6
På ingen måde, Anedi. Bl.a. fordi rækkehøjden er forskellig.