Avatar billede henrikz Novice
09. august 2020 - 20:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

for 2 kolonner, find værdier i kolonne 2, som findes i kolonne 1.

Forudsætning:
- Excel fra Office 365
- 2 kolonner - kolonne 1 og kolonne 2 -  hver med ca 220.000 celler
- næsten alle værdier (>99%) findes i begge kolonner
- der kan være forskelligt antal rækker i de 2 kolonner
- kolonnerne indholder kun tal, eller er blanke i den kolonne der evt. har færrest rækker
- Cellernes værdi inden for hver kolonne er forskellige og sorteret stigende
- i kolonner 1 KAN der være værdier, som ikke findes i kolonne 2 og omvendt

Ønskes:
Jeg ønsker at sammenligne cellernes indhold i kolonne 1 med cellernes indhold i kolonne 2.
For hver række i konne 1, som finde i kolonne 2 vises i en kolonne 3, om værdien af cellen i kolonne 1 findes et sted i  kolonne 2 med ja eller nej

F.eks.
kolonne 1:
1, 2, 5, 6, 7, 10 - ialt 6 rækker

kolonne 2:
1, 3, 4, 5, 7 - ialt 5 rækker

Kolonne 3 (resultat)
ja, nej, ja, ja, nej - ialt 6 rækker som i kolonne 1

(Derefter vil jeg bytte om på kolonnerne og markere om rækker i kolonne 2 findes i kolonne 1.)

Er dette muligt? Jeg kan desværre ikke løse detselv.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. august 2020 - 20:33 #1
En tæl.hvis formel, pakket ind i en hvis formel.
Avatar billede henrikz Novice
09. august 2020 - 21:09 #2
=HVIS(TÆL.HVIS($B$1:$B$10;A1);"Ja";"nej")