Avatar billede Karin Praktikant
13. august 2020 - 14:59 Der er 1 kommentar

2 felter ved siden af hinanden i en kontaktform.

Hej
Jeg har hjælp til at rette i en standard kontaktformular, da jeg ikke kan finde ud af html.
Mit ønske er at få de 4 felter til at stå parvis ved siden af hinanden, således firma og navn står under hinanden og telefonnummer og mail står under hinanden. I stedet for som de gør nu, at alle felterne ligger under hinanden :-) Det er for at undgå at scrolle for meget.

Det her er koden, som den er pt:

<label><span style="font-size:16px"> Firmanavn (skal udfyldes)
    [text* your-companyname] </span></label>

<label><span style="font-size:16px"> Kontaktperson (skal udfyldes)
    [text* your-name] </span></label>

<label><span style="font-size:16px"> Telefonnummer (skal udfyldes)
    [text* your-phonenumber] </span></label>

<label><span style="font-size:16px"> E-mail (skal udfyldes)
    [email* your-email] </span></label>

På forhånd tak for hjælpen!
Hilsen Karin
Avatar billede sabumnim Novice
13. august 2020 - 23:44 #1
Karin,
Dette er ikke helt en standard kode til formularer. Det lader til at være hentet fra et sted som gør at når du ser siden i en browser vil der vises 4 formular felter.

Men uanset hvad, så kan du prøve med følgende:

input[type=text] {width: 400px; float: left; margin-bottom: 20px}

input[type=email] {width: 400px; float: left; margin-bottom: 20px}

//Carsten