Avatar billede Britta Novice
16. august 2020 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra våd Samsung Galaxy S6 til Oneplus 7T pro

Min gamle telefon Samsung har været i vand. Jeg kan ikke umiddelbar få gang i den, så pt. ligger den til tørre i ris. SIM kortet er pillet ud.
Jeg har købt en ny Oneplus 7T Pro.
Har jeg overhovedet en mulighed for, at få mine gamle data fra Samsung til Oneplus?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 17:47 #1
Chancen er meget lille.
Havde selv en S6 der kom i vaskemaskinen. Jeg gjorde den fejl at jeg ikke fik den skilt helt ad med det samme og fik den skyllet i isopropyl alkohol og tørret. Den lå i tørreskab en uge før jeg satte strøm til den igen. Den var død.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. august 2020 - 18:00 #2
Det største problem er nok, at Samsung Galaxy S6 har et batteri, der ikke kan fjernes.
Dvs. at når mobilen bliver våd, så kortslutter alt, da man ikke har mulighed for at fjerne batteriet hurtigst muligt.

Så er enig med #1.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. august 2020 - 18:04 #3
hvis der er er micro SDcard i samsung - så prøv det i en kortlæser på PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 18:07 #4
Der er kun holder til sim kort på en Galaxy S6.
S7 har i samme holder mulighed for sd kort
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 18:10 #5
#2 Ja problemet er man skal have de rette værktøjer for at åbne den. Det er sugekop, varmepistol og tynde plastik stykker man fører rundt om det opvarmede bagpanel. Før kommer men ikke ind og kan fjerne batteriet..
Avatar billede Slater Ekspert
16. august 2020 - 18:43 #6
Hvad er det for data du gerne vil have ud? Meget af det bliver jo automatisk backuppet online af Google.
Avatar billede Britta Novice
16. august 2020 - 19:00 #7
Tusind tak for jeres input.
Kan jeg ikke flytte SD kortet over i en anden mobil?
De data jeg er interesseret i er:
Kontakter
Kalender
SMSér hvis muligt
Billeder
Noter.
Skal jeg ikke have en google konto for det?
Avatar billede Britta Novice
16. august 2020 - 19:05 #8
Undskyld SIM kort:)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 19:12 #9
Jo du kan godt flytte det over.
Du får sikkert kun dine kontakter og evt kalender med over.
Resten tror jeg ligger på den havarerede telefon :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2020 - 19:27 #10
Bruger du noget synkronisering til Google fotos kan billeder godt ligge der
Avatar billede Slater Ekspert
16. august 2020 - 19:35 #11
Kontakter, kalender og billeder bliver automatisk synkroniseret på Android-telefoner, og vil helt af sig selv dukke op på den nye telefon. Noter kommer an på hvilken app de er lavet i. Hvis det er Google Keep, er det det samme.

Det gælder desværre ikke sms'er
Avatar billede INK Ekspert
16. august 2020 - 21:08 #12
ref. #7
Du må have været logget ind på din gamle telefon med en Google konto, som du forhåbentlig kender og har password til?

I nogle tilfælde kan der være brugt en Samsung konto. Også her kræves et password.