Avatar billede Charlotte Mester
17. august 2020 - 21:14 Der er 25 kommentarer

Asus oplader

Hej
Opladeren til en gammel bærbar Asus computer er stået af. Vi har lige fået PCeren renset og sat op igen, samt købt helt nyt batteri, og nu sker det her. Er det noget om at alle Asus opladere kan passe til alle deres computere?
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. august 2020 - 21:33 #1
Der er lidt forskellige stik - men det helt normale er 19 volt til bærbare computere - watt må godt afvige lidt - der står nok data på den gamle..
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. august 2020 - 21:37 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2020 - 21:59 #3
Jeg har en ASUS oplader og når der kommer nogen her med deres Til opdatering eller reparation og har glemt deres egen så har den virket hver gang! Same stik på alle.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 07:05 #4
Enig i #1 og #2.
Jeg ville ikke sætte en oplader til der er underdimensioneret i forhold til den gamle oplader. De vil bare køre varme efter længere tids brug.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 07:27 #5
2 stk. ASUS standard oplader og jeg har flere!
https://ibb.co/rt0GgTc
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 07:32 #6
#5 Ja det er begge 90 watt oplader du har kan jeg se. Det er stabile opladere der kan trække større bærbare computere :-)
Avatar billede Charlotte Mester
18. august 2020 - 08:15 #7
Asus computeren er en gammel model: A56CM-XX 165H

Der er så mange informationer på bagsiden ag opladeren, og jeg ved ikke hvilke der de vigtige, bl.a.: Model: ADP-90SB BB,  Input 100-240V - 1,5A. 50-60Hz,
Output: 19V-4,74A
Der står også et S/N: 8AW0829002488

Jeg ved ikke om det giver nogen mening for nogen af jer. Håber på lidt hjælp til den meget uvidende.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 08:29 #8
Til den model kan det godt betale sig at investere i en original Oplader!
Avatar billede Charlotte Mester
18. august 2020 - 11:12 #10
Du skriver, at til den computer vil du anbefale den originale. Der det så den du har foreslået fra Capida?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 11:53 #11
Ja det er en forhandler der sælger til gode priser .
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 12:09 #12
Det er en yderst fair pris for den 90 watt forsyning poko1 har fundet :-)
Man kan sikkert finde noget uoriginalt der er billigere, men så er kvaliteten også dårligere.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 12:33 #13
Jeg har købt der flere gang for andre og har aldrig fået reklamationer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2020 - 14:57 #14
#12
Ja der er en risiko ved uoriginale opladere - et link.
Der er ganske vist tale om mobilopladere, men man kan jo forestille sig at kvaliteten ikke er meget bedre vedr. opladere til bærebare computere.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/se-listen-ni-ud-af-11-opladere-dumper-i-test
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 15:05 #15
#14 Ja den tanke har jeg også.
Og er penge ikke til de rigtige ladere, så  bliver det en der yder mere end den originale så den ikke skal køre på grænsen af hvad den kan yde.
Avatar billede Charlotte Mester
18. august 2020 - 15:26 #16
Jeg venter på svar fra viksomheden Capida, om hvilke oplader de passer helt præcist.  Mener i også som POKO1, at det er den oplader der passer. Som i beskriver det lyder det som om det kan gå galt!?
Det er en gammel bærbar, og vi har lige købt nyt batteri og fået renset den og sat den op igen. Nu er opladeren så røget, så det er så ærgerligt!!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 15:33 #17
#16 Den oplader poko1 linker til er en fin lader til en fornuftig pris.
Den yder fuldstændig det samme som din gamle oplader,
Det var også det jeg skrev i #12 :-)
Avatar billede Charlotte Mester
18. august 2020 - 15:38 #18
Jeg Beklager min uvidenhed :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 15:42 #19
#16 Det går kun galt hvis man køber noget til halvdelen af prisen, og tror det er det samme.
Man kan købe opladere til under 100 kr der skal kunne yde det samme.
Det vil jeg dog ikke anbefale at købe.
Firma som Wish på nettet sælger sådanne ting.
Og de holder bare ikke til at bruges.
Så derfor kan det godt betale sig at ofre lidt mere på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 15:42 #20
#18 Det behøver du ikke at undskylde for :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 16:11 #21
Indtil ASUS oprettede et Reparations center ASUS Nordic i Umeå  Sverrig  lavede jeg en del reparationer i lokalområdet!
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. august 2020 - 16:46 #22
#19
Man kan købe opladere til under 100 kr. der skal kunne yde det samme.
Det vil jeg dog ikke anbefale at købe

Nej, man skal ikke købe noget billigt skrammel, især ikke hvad angår elektriske produkter - det kan i bogstaveligste forstand være at lege med ilden, hvis hele huset brænder ned, pga. man vil spare noget få hundrede kroner.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2020 - 16:54 #23
Jeg lukker for deltagelse jeg har ikke anbefalet noget til under 100,00 kr.
men en der er nedsat fra 289,00 til 179,00 kr.
Avatar billede Charlotte Mester
18. august 2020 - 17:17 #24
Jeg ved, og kan se at du ikke har anbefalet en til under 100 kr.!!!!
Jeg tror jeg formulere mig forkert, og derfor misforstået. Jeg forstår mig slet ikke inden for dette område. Jeg har allerede bestilt den du anbefalte. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2020 - 19:49 #25
#23 Poko1 du har anbefalet en fin oplader som jeg er enig i at det er et godt køb, og den har Charlotte bestilt.
Og så er det rigtigt at jeg i #19 sagde, at man kunne købe en til under 100 kr. ,som jeg slet ikke vil anbefale at købe, da det er noget skrammel.
Så der er slet ingen grund til at hoppe af tråden :-)