Avatar billede jensen363 Forsker
19. august 2020 - 12:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ODBC/SQL Request / SQL Diarré

Jeg benytter mig ofte af at requeste/hente data via ODBC/Access fra diverse AS400 tabeller.

På det seneste har jeg fået henvendelse fra vores IT afdeling om at jeg skabet SQL Diarré på deres AS400 server, forstået på den måde at jeg via mine request, dræner stors set al memory hver gang jeg udfærer bestemte request som udfører OPEN / FETCH kommadoer

IT afdelingen henviser til at det må være min ODBC Setup der er forkert, man kan iøvrigt ikke hjælpe yderligere

Nogen der ved hvad problemet kan være i min setup ????
Avatar billede bsn Forsker
19. august 2020 - 12:13 #1
Avatar billede jensen363 Forsker
19. august 2020 - 13:56 #2
Ikke rigtigt :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2020 - 17:04 #3
Lyder langt mere sandsynligt at det er noget SQL som ikke er godt givet database strukturen.
Avatar billede jensen363 Forsker
19. august 2020 - 17:14 #4
Det kan du nok have ret I ...
mange af AS400 tabellerne er ikke-index-erede transactionsdata
Avatar billede jensen363 Forsker
20. august 2020 - 15:44 #5
Ved ikke om dette er afgørende, men teg har testet min ODBC forbindelse med to forskellige versioner af db :

een oprettet i Access 2000, dvs. det gamle *.mdb format
een oprettet i Access 2016, dvs. i *.accdb format

begge benytter samme ODBC connection

*.mdb format arbejder undem problemer, og skaber ikke SQL Diarré, - udfører Open / Fetch import som et enkelt job

*.accdb udfører tilsyneladende en open/fetch kommando for hver enkelt række der importeres !!!!
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2020 - 16:06 #6
Is it not possible to link your AS400 tables in Access then use a passthrough query to retrieve youru data?
Avatar billede jensen363 Forsker
21. august 2020 - 11:58 #7
Terry > not an available option :-(
Avatar billede terry Ekspert
21. august 2020 - 12:39 #8
whys that?
Avatar billede jensen363 Forsker
21. august 2020 - 12:48 #9
Actually no idea, but the option doesn't appear when I try to create one
Avatar billede terry Ekspert
21. august 2020 - 14:25 #10
you could try making a DSN-less connection, quite a bit of info on the net on how to do that.
Avatar billede jensen363 Forsker
01. september 2020 - 16:00 #11
Got the PassThrough up running now, - need to work a bit with it, but it looks to be the way to go :-)
Avatar billede terry Ekspert
01. september 2020 - 16:17 #12
How did you solve your connection issue?

The SQL you use in a paasthrough query need to comply to the AS400 SQL standard
it should geive better performance too ;-)