Avatar billede 450025 Ekspert
21. august 2020 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er ikke Nye EDGE ferdig. Debat.

Nye EDGE. Det gjelder min (Nettbank) får ikke logget ind grunn forteller jeg her..
Det samme gjelder (www.2 Boks.no) med Alt Offentlig og helt nødvendige Nettsted for meg.
Jeg har krangle med dem og dem sier ikke det direkte -  men ofte er svaret dette
(Gamle folk og computer eller (en Idiot Sier man så på Dansk?)

Og hvorfor velger jeg ikke denne Nettleser –    nei jeg hater den der er så masse merkelige ting på Skrivebordet.

Jeg trenger ikke type Billedbladet eller (Se og Hør på Norsk)  Nye EDGE med PLAYBØY Bilder hadde kanskje kunne gått ann.      Men (nei Takk)
Logge ind på Nett ( https://ibb.co/71VMXjG ) Skrivebord (https://ibb.co/kmWCWCr)

Google Chrome bruker jeg som Nettleser - heller den er ikke Feilfri.
Får samme svaret som beskrevet i Nye EDGE -    Gamle folk og computer. (men den har et langt Renere    Skrivebord og  faktisk tiltalende Skrivebord også)
Men logge ind i Nettbank og www2-Boks.no komplett umulig det.    Ikke komme med dette nå da  alder. –        Banken svare dette?

Der er nok en Nettleser som kan brukes ellers prøv en annen kanskje (Linux jeg bruker MS der er alltid en som virker?    Man vi bør kanskje ha alle sammen?  Om en virker så er der nok et håp?
Banken (https://ibb.co/71VMXjG)  Skrivebordet  (https://ibb.co/99kDfJT)

Firefox klare alt for meg  men jeg liker ikke denne Nettleser i hele tatt –  om 2 år hvis EDGER blir ferdig da  - så går jeg ditt men nå nei glem det.

Men med hjelp av Firefox  (https://ibb.co/71VMXjG)  Skrivebord  så klare jeg og komme ind -    (https://ibb.co/kmWCWCr)  jeg trenger dette i dag både i Nettbank og www2.boks.no til det offentlige som jeg bare må –    jeg er nok Gammal men ikke utgått på dato enda.
En Nettleser er et Verktøy som vi Brukere trenger å mitt svar MS burte snart prøve og vise hva folk bør bruke i sin hverdagen vi er ikke Prøvekaniner.

Men jeg føler det så. Når begynte Microsoft med WIN10 2015 se på vårt Forum med alle spørsmål hadde dette vert en Bil hva da - vedlike hold ja klart nødvendig  -  men Kaniner på MS dem sliter enda bare Oppdateringer.
Jeg har hatt Flax men det kan jeg Takke alle Hjelpere her for på dette Forum Så stor Takk til dem som kan det ikke jeg kan
. Der sikkert noe svar på dette jeg måtte bare få ut min mening om dette man kan jo drømme seg tilbake til XP å Win 7 men Verden går videre - ha en fin dag
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 12:54 #1
Jamen, kære ven, dette adresse som du har gemt er måske ikke længere relevant?

Er det dette du mener?

https://www.e-boks.com/norge/nb
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 12:56 #2
Avatar billede hjolsen Ekspert
21. august 2020 - 13:31 #3
og du kan indstille din startside i EDGE ,med de tre prikker ... i øverste højre hjørne under indstillinger  - og så det der hedder ved start  (edge://settings/onStartup )
Avatar billede 450025 Ekspert
21. august 2020 - 13:38 #4
Ja korrekt dette harjeg har bevist skrevet adressen feil Sorry -  men når jeg åpner kommer jeg alltid til låst  post  - får ingen varsel uten for Norge du må ha Norsk telefon nr jeg (hopp over men Firefox klare det ikke bestandig men dog.  Det beste er og gå Til NAV eller Altinn direkte.  Der har jeg Brikke code å Password. Logg inn ok.

Fra Danmark får jeg ikke NemID fordi jeg ikke bor i  Danmark -Sjengen eller EU ink Norge med sin telefon.

(Pensjon) Der forlanges oppmøde på Ambassaden Bangkok pris med Fly 5000 DK  å det gidder jeg ikke å ikke nå under coronna.
Nå har jeg fått en særavtale fordi  jeg Ser omtrent ikke i dag skriv her størrelse 200  nå kan jeg sende Leve attesten via Epost og det holder for meg.
NemID kan ikke sendes i post det er livsfarlig selv Rekommen det via posten. Er du fornøyt med svaret - hvorfor gjøre det lettvint hvis det kan gjøres vanskelig for folk. men Takk for svaret. på dette.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2020 - 14:03 #5
Måske skal du have aktiveret BankID fra din netbank, og installere BankID fra din smartphones ved at skanne QR kode, for at aktivere. Husk, at dette kun vil være tilgængelig på den ene smartphone.

https://www.bankid.no/bedrift/bruksomrader/

Feature er tilgængelig på netbank, og til Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.sparebank1.mobilbank

iPhone/iPad

https://apps.apple.com/no/app/mobilbank/id463742159?amp%3Bamp%3Bamp%3Bamp%3Bamp%3Bamp%3Bamp%3Bmt=8&ls=1
Avatar billede 450025 Ekspert
22. august 2020 - 10:58 #6
Oppgaven er løst nå jeg har fått den hjelp jeg trengte. Nå lukkes den.
Nye EDGE Pyntegjenstanden er ikke i veien – den dagen Nye EDGE får e tRrent Skrivebord uten sjenerende Bilder og masse ubrukelig skitt.  Oog så forlanger jeg den kan det jeg trenger www2 boks + Nettbank da er jeg tilbake.

Firefox den kan alt i dag men liker den nei  ikke i hele tatt.
Google er min Nettleser har grei Epost – Utvidelser og et Vennlig Skrivebord uten sjenerende Bilder. Men klare desverre  ikke Nettbank ei heller www2.Boks får leva med dette ind til videre.

Jeg har fått et program  Aomei Backupper virker anvendelig om jeg vil bruke dette men  får jeg vurdere det  senere - Grunn er oftest det enklast kan være det  beste –
Jeg har på C ledig 61,3 GB  –  D ledig 483 GB.

Har nesten ikke noe på computeren av ting som er viktig - alt  i Skyen -  Oppbakk 128 GB minnepenn som er tilgjengelig til og sette i USB porten  når det trengs.
Dernest bruker Gjenoppretnings punkt som settes av meg selv stoler ikke på MS –
Jeg kan velge behold Filer? Eller Fjern alt? Jeg kan formater computeren og få ny maskin om jeg vil.    Har full kontroll.

Men som en bil vedlikehold må passes og mere påen  dårlig Bil – Eks MS og deres oppdateringer i et sett og aldri tar slutt med sine feil Eks Nye EDGE ++ jeg er ikke bekymret i hele tatt.
Men jeg er så klart på computerword fordi jeg vet ikke alt – små reperasjoner holder jeg pusse kluten korrekt?
Og derfor henter jeg hjelp av poco1 - 220661-  Posten - Walby + ErikHg og mange flere –  jeg fulførte ikke Fagbrevet – men XP og Win 7 var til god hjelp.

Og jeg er klar over i dag - jeg blir aldri utlært fordi MS vil i all fremtid fortsett og levere sine ting med feil  når  tar det slutt aldri – da stopper vårt Forum også  så v iBrukere  får vel alle prise oss lykkelige over at MS fortsatt og lever sine feil Etc.
Tenk om alle som hjelper her blir arbeidsledige det skulle ta seg ut det.

Takk for all hjelp jeg har ått her og en god Helg til alle som har stilt opp for meg..
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2020 - 11:47 #7
Du kan eventuelt starte Diskoprydning som administrator og indsætte flueben på alt, og på næste faneblad, andre/yderligere mulighed. Ryd op på system gendannelse og skygge kopi (system restore and shadow copy).

https://youtu.be/5UfMKd3SPtY