Avatar billede Slettet bruger
23. august 2020 - 20:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke blive af med Windows old

Windows old vises ikke under C Diskoprydning, eller under Ryd op i systemfilerne. Hvad gør jeg ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2020 - 20:57 #1
Hvor længe siden er det du har opgraderet.? Den forsvinder selv efter 10 dage automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2020 - 21:10 #2
Det kan jeg ikke huske, men det er mere end 10 dage siden, og jeg har før fjernet Windows old under Diskoprydning.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2020 - 21:17 #3
Ps. det er også den metode som anvises på nettet.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2020 - 21:41 #4
Kan du se Windows.old hvis du tryker på Windowstasten plus I = indstillinger Vælg system og her lager  Vælg at slå til derefter Kør den nu. Sæt mærke ved slet tidligere versioner. og derefter ryd op nu.
https://ibb.co/L8gzBPV
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. august 2020 - 21:44 #5
Revo Uninstaller er jeg temmelig sikker på kan løse problemet:

https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/
Avatar billede kurtba Ekspert
23. august 2020 - 22:10 #6
Så vidt jeg husker, er det ikke en skjult mappe, og hvis den stadig er der, så vil den ligge på roden af c-drevet. Vil kunne ses med stifinder.
Skulle den mod forventning være skjult, så er det bare med at få stifinder til at vise skjulte mapper.  Den kan slettes direkte på roden, hvis den er der.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2020 - 22:21 #7
#4 Der er ikke noget felt med slet tidlig versioner af Windows. Ellers fin anvisning-

#5 Jeg har Revo, men kan ikke se hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2020 - 22:26 #8
#6 Har slået vis skjulte filer til. Det viser intet.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2020 - 00:12 #9
Har Kørt Linux Mint fra USB.Den kunne ikke slette Windows old.
Avatar billede kurtba Ekspert
24. august 2020 - 00:40 #10
Kunne du se den med Linux? Hvor lå den?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2020 - 01:09 #11
Ja det kunne jeg godt,  den lå under Windows i Computere.

Nu har jeg haft disken tilsluttet min stationære, men den kunne heller ikke slettes der.
Jeg ville have lavet et Image med AOMEI, men jeg vil selvfølgelig ikke have WO med.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2020 - 07:36 #12
Da  jeg før i tiden brugte Privazer mener jeg den kunne fjerne den. Alternativt skal et image rulles hen over. Men så skal den nye opgradering på igen.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2020 - 11:15 #13
#12 Jeg har lige set på Priwazer, men dan ikke se muligheden.
Jeg har flere gange, før i tiden, kunne slette WO med Linux Mint.
Gad vide om en anden Linux kan gøre det..
Kan du anbefale en Linux til det forsøg?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2020 - 11:36 #14
Prøv at rydde op fra WindowsPovershell(Admin)
Skriv nu eller kopier følgende og sæt ind  cleanmgr /sageset
Lad Powershell forblive åben - den skal bruges igen senere...
Sæt flueben i det hele i boksen, som kommer frem - også selv om den måske brokker sig lidt.
Klik OK
Derefter Skriver du iPowershell:  cleanmgr eller kopier følgende og sæt ind
Tryk på Enter-tasten
Den går nu direkte til Ryd op i system filerne Sæt flueben i det hele
Klik på OK Klik på Ja til at slette det hele.
Skriv nu  sfc /scannow og tryk Ok.
Trin: 1.
https://ibb.co/7R0JNYp
Trin: 2.
.https://ibb.co/nfcszng
Afslut med.
Trin: 3.
sfc /scannow
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2020 - 12:04 #15
#14 Så lykkedes det. Windows old er væk. Du skal have mange tak. 😁
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2020 - 12:15 #16
Tak til alle, som har deltaget i mit spørgsmål. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2020 - 07:58 #17
Godt du kom i mål. Godt tip poko1.