Avatar billede jarlja Forsker
24. august 2020 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg og laver jeg en backup af 2 bestemte filtyper

Hej tablet er næsten færdig så den skal tilbage til fabrik indstilling. 😁
Filerne bliver ikke backup på automatisk.
Den ene filtype hedder brd fra en app ( bead studio) den anden er fra en app ( blocks 3d).
Der er et SD kort i også men hvordan finder jeg ud af om det ligger der.
Jeg har winrar men jeg kan ikke se filerne.

På forhånd mange tak 😁
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2020 - 13:11 #1
Er vi på Android, iOS eller noget tredje?

Som udgangspunkt skal du bruge den givne app til at tage backup. Kan den ikke det, kan det blive svært. Nyere udgaver af de forskellige operativsystemer arbejder nemlig i "sandkasser", så en fil-app ikke nødvendigvis har adgang til en anden apps filer.

Så i bund og grund er du nødt til at finde en fil-håndterings app (a´la windows file-explorer/stifinder), eks. Total Commander, og så bruge denne til at lede efter filen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. august 2020 - 13:55 #2
Android er kategorien - men hvilken version og fabrikat ? tilsluttes den en computer bør den kunne findes i stifinder -  sd kortet kan sættes i kortlæser og gennemgås fra computer. der findes programmer der kan backe applikationer op inclusive data.
Avatar billede jarlja Forsker
24. august 2020 - 15:03 #3
Hej Android 8 tablet medion e.????
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2020 - 19:02 #4
der er 2 muligheder (på min nokia android) med sd-kort.
1) som alm sd-kort til at gemme filer på - det kan læses af alle pc'er, hvor kortet isættes
2) som udvidelse af telefons arbejdslager - det er så formateret og tilpasset, så det følger tlf's hukommelse (jeg har sat et 64gb i, og fik så 192 i lager i stedet for dens medfødte 128gb) det kan ikke læses andre steder, da det er en integreret del af tlf's arbejdslager, og derfor ligger i stumper, der styres fra android på enheden.
Hvis du har valgt #2, så er data på kortet en del af data på tablet, og derfor ikke brugbare fra andre enheder. Har du #1 som valg, så er det et standard sd-kort, og alle andre sd-kort læsere skal kunne se alle data.