Avatar billede Idaida Juniormester
30. august 2020 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Hjælp til at finde den rigtige bærbar

Hej,

Det kan godt være at det her er et lidt underligt spørgsmål... Men jeg har ikke nogen computernørder i min omgangskreds som jeg lige kan spørge, så nu prøver jeg her:
Jeg søger en ny Lenovo-bærbar og har ikke et gigantisk budget. Max 4000 kr. Jeg søger en bærbar som kan have photoshop (og derudover god plads til fotos og et par andre programmer såsom word. Den skal ikke bruges til spil).
Jeg har fundet en liste over systemkrav her: https://helpx.adobe.com/dk/photoshop/system-requirements.html

Har I nogle forslag til en bærbar som passer til mine ønsker og til mit budget? Helst Lenovo? Det vil være en stor hjælp, da jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter og hvordan jeg skal læse de systemkrav.

Mvh
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2020 - 06:57 #1
Jeg tror du får svært ved at finde hvad du ønsker til 4000 kr.
Den billigste Lenovo på Komplett der opfylder dine krav koster f.eks. 5500. Der er ikke ret mange til mindre end det, der har dedikeret grafikkort.

Er du villig til at kigge på brugt?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. august 2020 - 07:46 #2
Enig med. #1
Og Hvis du ikke i forvejen har Photoshop og Office.? Så kommer de jo oven i prisen.
Avatar billede Idaida Juniormester
12. september 2020 - 23:28 #3
Hej igen,

Tak for svar! Nu har jeg læst flere guides og søgt på dedikeret grafikkort. Så kommer denne bærbar frem:
Lenovo IdeaPad 3 15ADA05

https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-IdeaPad-3-15ADA05/2869694?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=CjwKCAjw4_H6BRALEiwAvgfzq_rU7eCwU10cLWBVmcGv0ORlQ_3eMN11liVWEucGqbpAuA3jdn_7MRoCoZ0QAvD_BwE

Mon den kan bruges for mig?
Avatar billede Slater Ekspert
13. september 2020 - 07:56 #4
Jeg ved ikke hvorfor den kom frem i den søgning, for den har ikke dedikeret grafikkort.

CPU'en er også meget svag, men overholder teknisk set kravene til Photoshop. Jeg tror bare du vil blive irriteret over en svag CPU alligevel.

Så nej.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. september 2020 - 08:19 #5
Læg også mærke til dato for levering " forventet på lager 23-12-2020"