Avatar billede hrc Mester
31. august 2020 - 14:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bootstrap.DateTimePicker - helt tomt projekt - fejler

Visual studio 2019, ent. Frame 4.7.2, Starter et tomt projekt (ASP.NET WebApplication (C#)), MVC v4. Jeg får std. projektet, sletter about og contact, fjerner alt irrelevant i _layout.cshtml og index.cshtml (projektet virker bagefter).

Tilføjer nu DateTimePicker-koden:

Går til: https://eonasdan.github.io/bootstrap-datetimepicker, kører nuget-scriptet fra kommandolinien, kopierer initialiseringen ind i _layout.cshtml. De 4 scriptlinjer og det ene link tjekkes. Jeg retter: "~/scripts/bootstrap-datetimepicker.*js" til 2 linjer, for det gav en ref-fejl: "~/scripts/bootstrap-datetimepicker.js" og "~/scripts/bootstrap-datetimepicker.min.js".

Kopierer det simple DTP-eksempel ind i index.cshtml og tester projektet i Edge. Der vises en input med ikonet placeret et stykke fra den. Klikker man på det, så sker der ikke noget. Edge siger:
jquery-3.4.1.min.js:2 jQuery.Deferred exception: $(...).datetimepicker is not a function TypeEr-ror: $(...).datetimepicker is not a function
    at HTMLDocument.<anonymous> (https://localhost:44341/Home/Index:46:39)
    at e (https://localhost:44341/scripts/jquery-3.4.1.min.js:2:29453)
    at t (https://localhost:44341/scripts/jquery-3.4.1.min.js:2:29755) undefined
k.Deferred.exceptionHook @ jquery-3.4.1.min.js:2
jquery-3.4.1.min.js:2 Uncaught TypeError: $(...).datetimepicker is not a function
    at HTMLDocument.<anonymous> (Index:46)
    at e (jquery-3.4.1.min.js:2)
    at t (jquery-3.4.1.min.js:2)

Går nu ind og opgraderer de 6 pakker som NuGet siger kan opdateres (bootstrap: 3.4.1 -> 4.5.2, jquery: 3.4.2 -> 3.5.1, moments: 2.9.0 -> 2.27.0). Nu forsvandt ikonet.

Kører jeg projektet, så er fejlmeddelelsen fra Edge Console nu:
Uncaught TypeError: $(...).datetimepicker is not a function
    at HTMLDocument.<anonymous> ((index):46)
    at e (jquery-3.5.1.min.js:2)
    at t (jquery-3.5.1.min.js:2)

Det er tydeligt jeg er uvant med disse ting, men hvorfor kan jeg ikke lave et "Hello world"-lignende projekt med den indbyggede datetime-picker?
Avatar billede hrc Mester
31. august 2020 - 16:04 #1
Hvis jeg kigger på CSS-klasserne, glyphicon glyphicon-calendar, så findes de tilsyneladende ikke. Skal der downloades definitionsfiler?

<div class="container">
    <div class="row">
        <div class='col-sm-6'>
            <div class="form-group">
                <div class='input-group date' id='datetimepicker1'>
                    <input type='text' class="form-control" />
                    <span class="input-group-addon">
                        <span class="glyphicon glyphicon-calendar"></span>
                    </span>
                </div>
        <script type="text/javascript">
            $(function () {
                $('#datetimepicker1').datetimepicker();
            });
        </script>
    </div>

I dokumentationen støder jeg på "Note All functions are accessed via the data attribute e.g. $('#datetimepicker').data("DateTimePicker").FUNCTION()". Har det med ovenstående at gøre?

Hvad er i øvrigt forskellen mellem at bruge enkeltping og apostroffer? Kigger man ovenfor så bruges begge.
Avatar billede hrc Mester
01. september 2020 - 10:44 #2
Lukker den igen.

Troede der var en vis grad af bagud kompatibilitet, men denne datetimepicker er til bootstrap v. 3 og jeg kører 4 og det virker ikke. Har fundet en anden (Tempus Dominus Bootstrap 4) som jeg prøver at mingelere ind, da NuGet har ikke nogen pakke - hvis den overhovedet får. Filerne er sidst opdateret i 2018, så måske er jeg igen på vej ud ad en forkert vej med en død komponent.

Hvis I har gode erfaringer med andre, så hører jeg gerne om dem.