Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 11:08 Der er 23 kommentarer

Film bibliotek app/website?

Hejsa

Da min samling af film på fysiske medier for længe siden blev til en uoverskuelige størrelse, kunne jeg egentligt godt tænke mig at holde styr på dem digitalt. :)

Det skal naturligvis ikke koste noget. ;p

Jeg kiggede derfor på google play...og der er GODT NOK mange muligheder...!! Men ringe muligheder for at sortere i dem, og jeg har meget lidt lyst til at skulle 50+ apps af... :-/

Såehm...hvad kan I anbefale? :)

Mine krav er:
Kan holde minimum 500 titler
Kan finde film på basis af stregkoden - også de danske
Gratis

Nice-to-have:
Tilhørende hjemmeside, så jeg kan tilgå samlingen fra pc.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. september 2020 - 11:34 #1
Kig på MyMovies - den fungerer.
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 11:51 #2
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 12:01 #3
"Denne version er begrænset til 50 titler, og kun 10 indgange i trailer og udgivelses listerne" Så er den jo ikke relevant. :-/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. september 2020 - 12:10 #4
Jeg benytter selv den "betalte" version, så jeg tænker nok ikke så meget på de begrænsninger - men prisen mener jeg nu også rigeligt står mål med funktionalitet.

Den er i øvrigt dansk udviklet.

https://www.mymovies.dk/
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 12:12 #5
Ok, men jeg har ikke penge til en betalt, så det SKAL være gratis.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. september 2020 - 12:15 #6
Trist, men med tanke på at du nok næppe heller selv gad strikke et kanon produkt sammen og bare smide det ud gratis, så tvivler jeg kraftigt på at du finder noget.

God jagt!
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. september 2020 - 13:14 #7
Jeg ved ikke om det bliver for bøvlet for dig, men hvad med om du bare oprettede et regneark i googledocs el.lign. ?

Jeg er lidt usikker på, hvad du præcist mener med at man skal kunne søge på stregkode. Hvis du bare mener det tal, der står under koden, er der jo ingen problemer ved regnearksløsningen. Hvis det er et ønske om at kunne indlægge en grafisk gengivelse af stregkoden, bliver det lidt mere kompliceret, men vel løsbart...
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 13:17 #8
Lol, jeg får sguda tastekrampe inden jeg har tastet de første 100... :D

Jeg mener at finde filmen dvs. titel, genre, spilletid osv osv osv. Altså data på filmen og gøre det let at søge og sortere. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2020 - 17:24 #9
brug bare imdb.com så kan du også let klikke videre til instruktør, diverse roller, deres skurespillere, og hvad de eller har lavet...
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2020 - 17:29 #10
ok, jeg kan ikke stave til "skurespillere" men du kan oprette en watchlist, og sætte de film på, som interesserer dig. Så er der derfra link videre til alt og alle vedr samme.
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 17:41 #11
Jeg skal registrer de film jeg har, ikke browse alle mulige andre.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. september 2020 - 18:14 #12
Kodi, Plex eller Emby er nok de mest populære "mediecentre". De kan alle scanne lokale videomapper, koble titlerne (hvis filerne er navngivet fornuftigt) til IMDB-data samt afspille alle formater - og en hel del mere.

F.eks.: https://kodi.tv/about
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 18:42 #13
Det er fysiske film, så det hjælper nok ikke så meget. ;)
Avatar billede eurositi Ekspert
02. september 2020 - 20:20 #14
Oh, jeg overså, at du slet ikke havde en digital backup af skiverne.

Eric's Movie Database prøvede jeg faktisk selv for mange år siden. Den er åbenbart stadig populær: https://www.emdb.eu/
- Det ser ud til at opfylde alle kravene.
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 20:25 #15
Det er pt det tætteste bud! Tak. :)

Dog ser det ikke ud til at det har en app? Og så kræver det jo ekstra udstyr at scanne filmene. :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2020 - 20:53 #16
I chrome/edge kan du gemme en hjemmeside som et link, hvor andet er barberet fra i browser - så det virker som en app.
ekstraudstyr? er det stifinder? kommandoprompt dir e:\*.xxx /s > c:\data.txt
Avatar billede chrisrj Forsker
02. september 2020 - 20:55 #17
Det skal jo kunne bruges på 'fonen så jeg kan scanne stregkoderne. ;)

Uden 'fon, kræver det en stregkode scanner, som jeg sjovt nok ikke har.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. september 2020 - 08:12 #18
De forventninger du har til den samlede pakke - det har jeg ret svært ved at få til at passe med noget 100% gratis; derfor også mit forslag til MyMovies, som jeg efter af fulgt tråden her, stadig mener er bedste bud. ;-)
Avatar billede chrisrj Forsker
03. september 2020 - 18:40 #19
Det har du naturligvis ret til at mene. ;)

Men det ændre ikke på min finansielle situation.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2020 - 18:57 #20
bare tag den løsning, du har råd til, og lev med manglerne. Det giver, alt andet lige, dig et incitament til at øge indkomsten ved mere arbejde.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. september 2020 - 18:58 #21
Sandt nok, men så må du jo omvendt også være åben for, at det bare ikke lader sig gøre indenfor de rammer. Som  man siger, "ingen arme, ingen småkager".
Avatar billede chrisrj Forsker
03. september 2020 - 19:51 #22
@claes57 Nu er jeg ikke paranoid nok til at tro du har indsigt i min økonomi.... ;) Men vid bare, at advokaterne (ja, flertal!) bruger sætningen "Dén situation har jeg godt nok aldrig set før!" tit...

@CRKrogh Jeg sidder bestemt heller ikke og flæber... ;) Men nu er der jo en HEL del OS SW på markedet, og da VLC er OS, er det vel ikke usandsynligt at der også findes et OS DVD bibliotek.
Avatar billede joenne Praktikant
02. februar 2023 - 14:10 #23
jeg har lige fundet denne her ----- Ant Movie Catalog is a free (really free, i.e. the source code is available) program made to manage your collection of movies on DVD, CD (VideoCD, DivX, ...) and tapes.
The project was started by Antoine Potten in 2000, and improved by Mickaël Vanneufville since 2011.

Browse the links above this text to get more information and download the program.

Presentation video made by Willie: http://www.youtube.com/watch?v=t16qOj51Shs.

If you use GNU/Linux rather than Windows, you can try to use WinE to get this program running; some people notified me that this was working. You can also check Moviefly, which is a complete rewrite of Ant Movie Catalog made with Python.

If you search for a program to catalog other things such as books, audio CDs or games, I recommend to check the "Mods" section of the forum where you'll find modified versions of Ant Movie Catalog.