Avatar billede Kimmik Novice
03. september 2020 - 11:17 Der er 9 kommentarer

Overførsel af fotos til iCloud på PC

Jeg har downloadet alle mine fotos fra Dropbox til en ekstern harddisk. Årsagen var, at jeg gerne ville ud af Dropbox og i stedet anvende Apples fotoapp for at spare penge. På min PC har jeg en mappe i stifinder med fotoapp'en, der indeholder andre fotos m.v. end dem fra Dropbox.
Nu vil jeg gerne overføre alle fotos fra den eksterne harddisk til  fotoapp på PC'en, men får besked om, at min computer ikke har plads nok.
Jeg tænker:
* Kan jeg slette alt i fotoapp'en, fordi det hele nu ligger i skyen?
* Kan jeg overføre fra den eksterne harddisk "i bidder" til app'en?

Hvordan pokker kommer jeg videre? På forhånd mange tak.

PS: Håber, jeg har forklaret problemet godt nok..  :)
Avatar billede 450025 Ekspert
03. september 2020 - 13:34 #1
Hei Klimmik.
Jeg har en tanke til deg – alle vil helst flytte 10000 Bilder i en smeld. Da sliter du noe voldsomt også jeg hadde ikke klart dette.mn elsker penga dine dem.

Gjør et forsøk som jeg gjor – tok ut en god del fra Droppbox la dem på Skrivebordet – åpna OneDrev overforte dem ditt og der har jeg mange bilder i dag knapt 5 GB – den kan utvides for en liten sum om du må –    Noe er i Google Fote -    i Dropboks har jeg knapt 2 GB lett og hente dem  –    Så har jeg en stikke på 128 GB kjøpt ja  er Gratis lagring der -    jeg har forlite Bilder jeg?    Klart jeg har en sikkerhet kopi ogsa – en slags Oppbakk.

Trenger jeg et bilde eller flere –  så henter jeg dem ned på skrivebordet  –  sender iblandt Bilde til noen  men klart som en sa      jeg har så mange Dublikater at computeren er helt sprengt her    hva gjør jeg –    (alt det skitet fjerner  du derneste sletter du alle Søppel Bilder du ikke trenger.
Nå har jeg jo ikke Peiling på sådan  men lever godt med dette og har Rrikelig Plass på min computer –    prøv det du så får også du Plass nok og helt Gratis.
Men husk det var bare en Tanke det - du får sikker mer hjelp.
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 13:54 #2
Du nævner Apples Fotoapp. Betyder det, at din pc er en Mac?

Fotoappen kan gemme "databasen" på et eksternt drev. I indstillinger kan du sætte systemets fotobibliotek til at være en ekstern harddisk.

Du importerer så alle dine fotos fra harddisken og fra din eksterne disk til dette fotobibliotek. Med iCloud fotobiblioteket slået til i indstillinger gemmes fotos fremover både på harddisken og i skyen.

Bemærk dog, at iCloud er en synkronisering. Hvis du sletter et foto på en af dine enheder, så slettes det overalt !!!

Hvis du i stedet anvender Google Fotos gemmes de altid i skyen, og kan slettes på de forskellige enheder, men Google Fotos spiller ikke sammen med Apples Fotoapp.

Jeg gemmer selv mine fotos i Google skyen i reduceret størrelse, så er det gratis.
Google Fotos har visse indbyggede redigeringsmuligheder og kan anvendes på PC, Mac, tablet og telefon.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. september 2020 - 14:46 #3
2 Ink  Takk for opplysning - bør ikke Trådstarter fortelle at her snakke vi om Mac?
I Cloud bruker ikke  -  har ikke behov for det -    men har forklart hva jeg grør og for meg er denne løsningen helt ok. Takk for dinne opplysninger.
Avatar billede Kimmik Novice
03. september 2020 - 15:55 #4
Mange tak til jer begge👍😁 Jeg har en alm. Windows PC.. Hvis jeg bruger Google, overføres mine billeder så også automatisk, hver gang jeg tager et nyt?🤔
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 16:10 #5
Hvis du har Google Fotos appen installeret på din telefon, så overføres billeder til skyen hver gang du starter appen. Bemærk i indstillinger for Google Fotos, at der er 2 mulige størrelser af fotos (fuld størrelse og reduceret størrelse). Fuld størrelse bruger af de 15 GB, du har til rådighed gratis, derefter koster det. Reduceret størrelse er gratis. Jeg anvender reduceret størrelse, da det er fuldt tilstrækkeligt for visning på en PC-skærm eller et 60 tommer tv.
Almindelig redigering er mulig (lys, lettere beskæring, osv.).
Avatar billede Kimmik Novice
03. september 2020 - 16:50 #6
Det lyder som om, jeg skal bruge Google fotos. Men hvordan får jeg nemmest mine billeder fra den eksterne harddisk over i Google fotos? Problemet er jo stadig, at min pc ikke har plads til at downloade dem..😳
Avatar billede INK Ekspert
03. september 2020 - 17:42 #7
Du åbner Google Fotos i en browser (bedst med Google Chrome) på din pc.
Derefter åbner du stifinder og finder din eksterne harddisk.
Placér du to vinduer (hver i ca. halv størrelse af din skærm) ved siden af hinanden.
Nu markerer du 50-100 fotos i stifinder og trækker dem over i browseren, hvorefter de uploades til skyen. Afhængig af antal og internetforbindelse vil det tage lidt tid 😂😂

Du kan også installere Google upload værktøjet. Det vil støvsuge din pc for billeder og sende dem op i skyen. Ved også at lade den kikke på den eksterne harddisk kan disse også uploades automatisk.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. september 2020 - 03:22 #8
#7 Ink kom med en god ide for deg - men ikke glem OneDreiv - også den er fin og bruke    jeg har god nøttene av denne -
læs hva begge skriv till deg -    ikke så dumt det.  Fjern Bilder du ikke trenger + alle Dublikater du har det hjeper ogsa.
Slutt svar du får nok Plass på din data ser du.
Avatar billede Kimmik Novice
04. september 2020 - 08:58 #9
Tusind tak til jer begge - det var præcis de svar, jeg havde håbet på! 👍😁 Mange hilsener og god weekend...