Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 15:54 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Asus bærbar åbner nogle gange med en "hvid" skærm, start feltet er ikke tilgængeligt.

Min bærbar computer er 1 år gammel.
Den har den sidste mdr., nogen gange, ved åbning haft en hvid skærm med nogle krims krams farver på, dvs. En ikke helt hvid skærm. Jeg kan så slukke og tænde min computer igen og vupti, ingen problemer. MEN  hvis jeg lukker skærmen ned uden at slukke computeren, så gør den det HVER GANG.
Hvad kan dette være.
Jeg har haft problemer i forbindelse med en opdatering og nu har den også bedt mig om at installere Microsoft edge... Problemet var der inden edge. Jeg har endnu ikke valgt edge som standart browser.

Kan nogen hjælpe mig?

Husk jeg er novice, så svarene skal helst være derefter 😉

På forhånd tak
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 16:03 #1
Hvilken Version kører du?
I Søg skriv Winver og tryk ok
https://ibb.co/dmKNsJZ
Den nyeste er version 2004
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 16:15 #2
Win 10. Ver. 2004.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 16:34 #3
Jeg tænker problemet kunne ligge i at den rigtige  grafik driver ikke loader ordentligt op når du har problemet under opstart. Det første bud herfra ville være at opdater grafik kort driver til nyeste version.
Hvilken Aser bærbar? Model nr.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 16:40 #4
Tryk på Windowstasten Plus X Tasten Vælg Enhedshåndteringen  og se om der er nogle anmærkninger?
https://ibb.co/dtHfC0n
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 16:44 #5
Den skriver desktop - J5ed5m1
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 16:47 #6
Under fanebladet skær kort står der.  AMD radeon R7 graphics.
Og tegnet for i orden er der
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 17:11 #7
J5ed5m1????
Det ligner ikke en ASUS Model
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 17:18 #8
Den hedder desktop J5ED5M1 AMD A12-9720P RADEON R7 12COMPUTE CORES 4C+8G 2.7 GHz
System typen er 64.
Win. 10 home udg. 2004
Windows feature experience pack
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 17:26 #9
Hvis du fra enhedshåndteringen prøver at opdatere driveren til grafik kortet hvilken besked får du så?
PS Jeg får heller ikke noget ud af J5ED5M1
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 17:36 #10
Driver fra AMD grafik driver kan hentes her https://www.amd.com/en/support
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 18:07 #11
220661)
Den beder mig vælge hvilket produkt jeg ønsker AMD radeon R7 serien... Men hvilken serie 200, 300, eller 400????
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 18:10 #12
Kig på egenskaberne på grafik kortet i enhedshåndteringen eller brug "autodeteckt metoden" der er på siden.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. september 2020 - 18:12 #13
Jeg har skrevet "ASUS J5ED5M1" og søgt på Google. Det er der intet ud af.
Maskinen må have en modelnummer. På min bærbare HP tager man batteriet ud, også så kan man se, model nummer og serienummer. Dette står skrevet på en lille etiket. Måske er det samme gældende på din ASUS.
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 18:18 #14
Erik Hg.

tada... jeps du har ret.
model R520Q

hvis jeg vil auto opdatere siger den at jeg kan  gøre det via win update.
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 18:32 #15
så er det forsøgt,

i win update står der at jeg har den seneste nye.

og ved download ad AMD  driver på den side jeg har fået et link til står der
Error 182 – Radeon Software Install Detected AMD Graphics Hardware in Your System Configuration That Is Not Supported With This Software Installation
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 18:44 #16
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 19:02 #17
Poko1)

no component  store  corruption detected
completed sucessfully
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 19:09 #18
Kørte du alle kommandoer?
https://ibb.co/8bSwjK9
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 19:14 #19
åbenbart ikke helt sådan.
jeg prøver igen.
jeg kopierede alle de ting du havde skrevet men jeg fik kun en tælling op ti 100 procent. så jeg prøver lige igen
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 19:44 #20
#18

ved DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
har jeg 2 linier med proceter en med 10 procent og en med

ellers ser min skærm ud som linket fra poko1 ( #18)
nu kører jeg sidste linie, så må vi se hvad der sker.
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 21:22 #21
Hej igen
Jeg har nu ventet i 25 min og sfc / scannow har stået på 85% i alle de 25 min. Er det normalt? Markøren blinker stadigvæk.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 21:31 #22
sfc /scannow er et værktøj til at tjekke og reparere systemfiler.
Finder den fejl, vil den forsøge at reparere, og det kan  tage tid at løse disse problemer.
jeg ville have en smule mere tålmodighed :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 21:33 #23
Det kan jo være den forsøger at rette fejl!
https://ibb.co/YPPJ7Cw
Ellers prøv efter genstart
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 21:42 #24
Endelig.. 😊
Protection did not find any integrity violations.
Skriver den.
Det ved jeg er godt. Men hvad kan det så være?
Jeg syntes vi har kigget meget igennem allerede🤔
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 21:45 #26
Den har tidligere på ugen også skrevet noget med one drive. Jeg tror ikke det kan have noget med det at gøre, men for en sikkerhedsskyld nævner jeg det.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 21:45 #27
Har du haft genstartet i mellemtiden? nogle ting tager først effekt efterfølgende.
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 21:47 #28
Genstarter.. Niks det gør jeg så lige.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 21:53 #29
Hvis genstart ikke virker ville jeg selv have prøvet dels at ændre på strømstyrings plan til en højere ydelse for at se om det løser problemet, og evt også prøve at deaktivere hurtig start i strømstyringen, da du har problemer med skærmen under opstart. Det vil give en lidt langsommere opstart af computeren men giver systemet bedre tid til at indlæse driverne til hardwaren.
https://www.tenforums.com/tutorials/4189-turn-off-fast-startup-windows-10-a.html
Avatar billede Charlotte Viborg Juniormester
03. september 2020 - 22:07 #30
Jeg har genstarter.
Prøvet at installerer det der bliver henvist til i #10. Med success.

Nu når jeg lukker skærmen ned uden at slukke computeren først, bliver den ikke hvid i skærmen, når jeg igen åbner.

Jeg har nu prøvet at åbne den flere gange så det ser ud somom problemet er løst.
Så en kombination af #10 & #16 har løst problemet... Lige umiddelbart. Jeg lukker hermed sagen og siger mange tak for alle de gode råd, hurtige svar og udførlige billeder og beskrivelser hele vejen igennem.
Helt igennem en god behandling tak
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2020 - 22:12 #31
Godt det lykkedes.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2020 - 22:12 #32
Velbekomme :-)