Avatar billede Thomas A Novice
06. september 2020 - 20:40 Der er 10 kommentarer

Data udtræk fra Samsung Galaxy A40

Hej alle :-)

Jeg har tabt min telefon, så skærmen er helt sort. Telefonen er stadig tændt, da jeg kan høre at den modtager sms'er og opkald.Jeg ønsker at trække data ud fra den og over på min computer. Min computer kan sagtens få forbindelse til telefonen via usb-kabel, men jeg kan ikke få adgang dertil, da telefonen er låst. Og da skærmen et helt i stykker, kan jeg ikke låse telefonen op.
Jeg har forsøgt mig med Samsung Kies og Smart Switch, men der oplever jeg samme problematik med at jeg skal kunne låse telefonen op

Nogle forslag til hvordan jeg får mine data ud?

Ps. Jeg ved godt at jeg er en klovn, fordi jeg ikke har fået lavet backup, så det behøver I ikke kommentere :-P

/Thomas :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 21:01 #1
berøringsfunktion på skærmen er den også defekt?
Normalt når men tilslutter telefon vil man få en boks frem man skal acceptere for at åbne for medie transfer. Den boks kunne men måske fornemme hvor den er og trykke på skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 21:02 #2
Åh ok. Der er også noget lås. Er det et mønster du skal lave?
Og kan du gøre det i blinde hvis det er?
Avatar billede Thomas A Novice
06. september 2020 - 21:10 #3
Jeg tror ikke at berøringsfunktionen på nogen måde virker. Jeg har forsøgt at taste koden på den sorte skærm, men det er lykkes.
Avatar billede Thomas A Novice
06. september 2020 - 21:12 #4
*ikke lykkedes
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2020 - 21:20 #5
Hvis det ikke vil lykkes så er der  - måske - hjælp at hente her:

https://www.repfone.dk/

Jeg har heldigvis ikke selv haft nødig at henvende mig ifm. reparation af min mobil, så jeg kender ikke til firmaet.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2020 - 12:19 #6
Hvis berørings funktion ikke virker vil det blive svært at få åbnet telefon. Jeg så for ikke så længe siden ev video med en ung dame der viste hvordan man åbner hvis berøring virker. Prøver at finde linket hvis det kunne være til hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2020 - 12:21 #7
Avatar billede Thomas A Novice
07. september 2020 - 21:12 #8
220661, videoen ledte mig på sporet af en anden video som jeg tror jeg kan bruge - Så mange tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2020 - 21:50 #9
#8 Super fint. Held og lykke.
Fortæl hvis du kommer i mål :-)
Avatar billede Thomas A Novice
14. september 2020 - 09:41 #10
Jeg er desværre ikke kommet i mål, men et stykke af vejen. Jeg fandt denne video (lavet af den samme pige som linket ovenover), som gør at jeg kan styre min telefon via mus og tastatur. Jeg kan dog ikke se hvad jeg laver på telefonen og har derfor brug for at projicere billedet fra telefonen op på min computerskærm. Der findes flere programmer der kan det, men det kræver at man ændre indstillinger på telefonen (hvilket jeg jo ikke kan, da jeg ikke kan se hvad jeg laver.

Så nu søger jeg et program der kan projicere billedet fra telefonen op på min computerskærm, uden at skulle ændre indstillinger på telefonen.

Link til video: https://www.youtube.com/watch?v=iVx5gpU4prs&list=LL-sUbL7R0db2xi7NY7dr2sQ&index=2&t=521s