Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. september 2020 - 17:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Downloades 64 bit - Automatisk. (Windows 10)

Jeg har en PC med Windows 10.
Og den har 64 Bit.
*
Jeg kan se, at nogle programmer er 64 Bit.
Andre har 32 Bit.
*
Jeg synes ikke, at man kunne vælge enten "32 Bit" eller "64 Bit",
når man downloadede.
*
Ikke altid. I hvert fald.
*
Man kan vælge Linux Mint 32 eller 64 Bit. Selv.
*
Men downloader systemet automatisk 64 Bit - Hvis det findes ?
* Eller får man automatisk 32 Bit ?
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2020 - 18:07 #1
Hvis det er Opdateringer så vælger Windows selv Styresystemet på PC:'en
Avatar billede Slater Ekspert
15. september 2020 - 18:42 #2
"Når man downloader nogle programmer"? Hvorfra?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2020 - 19:12 #3
Hvis du vælger at downloade Windows 10 og oprette et medie og vælger at det skal passe til den pc der hentes fra, får du  det system du har i forvejen.
Men du kan også vælge at oprette medie til anden pc.
Her kan du vælge at hente enten 32 bit, 64 bit eller begge systemer så du har det hele på samme usb pind.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2020 - 19:33 #4
Med mindre det er meget ressourcekrævende programmer, er det ikke et problem at kære 32 bit programmer på en 64 bit Windows. Microsoft har fx selv anbefalet at installere Office i 32 bit versionen, selv om pc’en kører 64 bit.

Det kan som nævnt være gavnligt at vælge 64 bit ved fx Adobes grafiske programmer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. september 2020 - 19:46 #5
Ja, men PC fungerer godt.
Windows 10 var installeret ved køb.
Jeg så "bare" at f.eks Zone-Alarm Firewall er 32 bit.

(Kan jeg se på "Revo-Uninstaller").
*
Ellers havde jeg nok ikke bemærket det - Men programmet fungerer, som sagt, fint.

Var, egentlig lidt nysgerrig ...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2020 - 19:49 #6
#5 Så misforstod jeg dit spørgsmål.
Bruger selv Office 2010 32 bit på en 64 bit maskine, som fungerer perfekt.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2020 - 19:56 #7
En Windows 64 Bit kører endnu Begge dele Så længe det varer de har proklameret at i nær fremtid holder de op med 32 Bit versionen!  X86 = 32Bit
https://ibb.co/Fqdg04N
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2020 - 19:57 #8
Hvis pc virker fint, så brug den engelske metode: If it works, dont fix it :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. september 2020 - 10:40 #9
Tak for gode råd ....