18. september 2020 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HVIS/OG og talinterval

Jeg har et ark, hvor jeg indtaster 2 værdier - det arket skal er at give en samd falsk baseret på de to værdiers indbyrdes forhold. Hvis f.eks. værdi 1 er 12 så skal den vise sand hvis værdi 2 er under 2. Jeg bruger denne formel som virker:
=HVIS(OG($B$1>10;($B$2-1)<2);SAND; FALSK)

Nu vil jeg imidlertid gerne lave en anden beregning også som minder om ovenstående, blot med den forskel at jeg gerne vil have at første led $b$1 skal ligge mellem 8 og 10 samtidig med at den sidste del af udtrykket bevares. Hvordan skriver jeg dét.
Problemet er at det er en Hvis/og funktion. Hvis det var en ren HVIS så kunne jeg bare skrive flere hvis funktioner efter hinanden men det kan jeg vist ikke når det er HVIS/OG
Avatar billede Jan K Ekspert
18. september 2020 - 13:30 #1
=HVIS(OG($B$1>=8;$B$1<=10;$B$2-1<2);SAND; FALSK)
21. september 2020 - 12:19 #2
Den er løst - tak for hjælpen :)