Avatar billede mybbe74 Mester
20. september 2020 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Insta360 Viewer

Hej

Jeg har taget nogle 360 graders billeder med mit  Insta360 One X kamera.

Nu ønsker jeg at sende billederne til familie og venner, så de kan se dem.
Hvilken viewer skal de have (downloadet/købt) for at se disse billeder - gerne en gratis viewer. Billederne skal kunne ses på en PC og Mac.

Tænker der må være flere at vælge imellem? :-)

Mvh.
Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2020 - 16:30 #1
jeg ville nok (ikke testet) lave det til mp4-fil og så uploade den til egen sky, og dele link til filen til familien - så overfylder du ikke andre menneskers inbox med dine videoer, men de kan se dem, hvis nysgerrigheden driver dem.
https://help.reconstructinc.com/hc/en-us/articles/360029774792-Converting-Insta-360-Videos-to-MP4-Format
Avatar billede mybbe74 Mester
20. september 2020 - 16:37 #2
Tak, men som sagt er det vigtigt, at jeg skal kunne sende det til en eller flere personer og de på deres computer PC eller MAC, kan se billederne.

Enig, jeg konvertere billederne til MP4 (Glem at billederne er taget med Insta360)

Er der en Viever til sådan nogle 360graders billeder?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2020 - 17:02 #3
har du set på https://www.insta360.com/download/insta360-onex ?
vlc media player kan det, hvis du har eksporteret til mp4-format.

"VLC Media Player is an open-source media player which supports many file formats including panorama mp4 files exported from Insta360 Studio."
så brugere kan vel selv vælge billedevinkel undervejs
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2020 - 17:10 #4
Prøv at kigge på https://wetransfer.com/

Det er perfekt til deling af store filer,
Avatar billede mybbe74 Mester
20. september 2020 - 17:23 #5
@Milter, jeg tror ikke du har forstået min udfordring! Det er en viewer til 360 graders billeder jeg efterspørger...

@Claes57, linket henviser til downloadning af en app til Iphone, Ipad etc.  Jeg har brug for en Viewer til en PC eller MAC (Stationær/bærbar)

Har VLC Player, men det virker desværre ikke hos mig?? :(

Ser ingen forskel om jeg konvertere 360-billederne til Jpeg. Samme udfordring!!
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2020 - 17:44 #6
#4.

Jeg troede, indlægget fra claes57 havde løst problemet med en viewer til dine videoer. Se f.eks. her:

https://www.techradar.com/news/vlc-media-player-now-supports-360-degree-video-and-resolutions-up-to-8k

Jeg har måske også misforstået dine ord i #2.

Og så er jeg blevet lidt forvirret. Vil du dele billeder eller video med dine venner?
Avatar billede mybbe74 Mester
20. september 2020 - 17:59 #7
Jeg kan nu bruge VLC efter have hentet den seneste version. Dog skal man sætte "filmen" på pause...

Har til gengæld i mellemtiden fundet et alternativ som virker:

Windows: https://gopro.com/downloads/PC/GoProVRPlayer/latest
Mac: https://gopro.com/downloads/Mac/GoProVRPlayer/latest

Tak for hjælpen i to :-)
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2020 - 18:10 #8
Velbekom. Det, du tilsyneladende søgte, er den funktion, som på engelsk og i videosprog ofte  kaldes "frame capture". Prøv en søgning på Google med "video frame capture", og du vil få omkring 196.000.000 forslag :-)