Avatar billede per2edb Guru
25. september 2020 - 11:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registrering af klik i dataarks venstre grå kolonne. Dvs i Column(0)

I et dataark har jeg brug for at få registreret vis der klikkes i den venstre grå kolonne.
Dvs i Column(0)

Kan i hjælpe!
Avatar billede Gustav Ekspert
25. september 2020 - 12:01 #1
Det vil være OnClick-hændelsen for den tekstboks, du har viser i kolonne 0.
Den behøver nu ikke være grå.

Hvis du mener postvælgeren yderst til venstre, er det OnCurrent-hændelsen for posten.
Avatar billede per2edb Guru
25. september 2020 - 12:27 #2
Ja jeg mener postvælgeren
Oncurrent-hændelsen er det den der på dansk hedder VEDAKTUEL?
Hvis ja så registreres alle klik jo her.
Det jeg skal bruge er specifikt at der er klikket på postvælgeren.
Avatar billede Gustav Ekspert
25. september 2020 - 13:16 #3
Så må du snyde lidt. Det ser ud til, at man kan bruge positionen på et museklik:

Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)

    Const EmpiricMaxX  As Single = 255

    Debug.Print "Mouse X:", X

    If X < EmpiricMaxX Then
        ' Mouse click on record selector.
        MsgBox "Select"
    End If

End Sub
Avatar billede per2edb Guru
25. september 2020 - 13:28 #4
Det lyder spændede
Jeg prøver det
Avatar billede per2edb Guru
25. september 2020 - 13:56 #5
Det virker bare perfekt
1000 tak for hjælpen
Avatar billede Gustav Ekspert
25. september 2020 - 14:18 #6
Selv tak. God weekend!