Avatar billede licantropo Novice
25. september 2020 - 12:22 Der er 11 kommentarer

Kan ikke logge på tidligere kendt wifi

Hej,

Jeg har et problem, jeg simpelthen ikke kan løse. Det drejer sig om, at jeg har en bærbar  med win10. Den har lige været til rep, og de har vidst skiftet netværskortet. Intet problem i at logge på mit eget netværk igen - men nu er jeg så ved mine forældre, og jeg kan bare ikke logge på deres netværk. Den finder fint netværket, jeg indtastet nøglen, og så står der bare, at forbindelse til dette netværk kan ikke oprettes. Jeg kan komme på deres net med mobil og deres egen computer gør det også fint.

Jeg har smækket et ethernetkabel i, og det fungerer også, men wifien gider bare ikke.

Hvad kan løsningen være?
Avatar billede falster Ekspert
25. september 2020 - 12:42 #1
Det kan være et driverproblem. Afinstaller og lad W10 geninstallere:

https://windowsreport.com/windows-10-cant-connect-this-network/

Ellers prøv at Google "Windows can't connect to this network"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 13:03 #2
Slet netværket og installer det igen.

Det er ofte der går kuk i det, når netkortet skiftes ud... - men at gen-forbinde til netværket vil sandsynligvis løse problemet.
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2020 - 14:20 #3
Ole Madsen - er det det samme som at nulstille, for det har jeg gjort uden
held?
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2020 - 14:20 #4
Falster, så resette hele computeren? Håber der er en mindre invasiv løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2020 - 14:40 #5
#4 der er kun wifi kort drivere, der skal afinstalleres. Genstart og lad win selv finde drivere og log på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 14:43 #6
Formentlig ikke - at nulstille resetter bare netkortet, ikke "credentials" for de gamle netværk.

Højreklik på netværksikonet, vælg "Åben netværks og internet indstillinger".

Vælg "Wi-Fi" i venstre kolonne.

Klik på "Administrer kendte netværk"

Klik på det pågældende netværk, og klik "Glem".

Nu kender din PC ikke netværket - klik på netværksknappen, find netværket og tast nøglen ind - så vil jeg tro det virker igen.
Avatar billede falster Ekspert
25. september 2020 - 16:54 #7
Enig med ole.

1. Prøv først geninstallering af forældrenes netværk, som beskrevet af ole (det skulle jeg have tænkt på).

2. Hvis det ikke hjælper, så prøv geninstallering af driveren, som claes uddyber det.
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2020 - 22:58 #8
Det med at glemme netværket virker ikke :(

Jeg er inde i enhedshåndtering, men hvad skal jeg deaktivere?

Jeg har:

Intel(r) Dual
NordLynx
Realtek PCle
TAP-Nord
og så en masse WAN Miniports...

Sorry, jeg er virkelig en novice :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2020 - 16:55 #9
Jeg vil tro det er "Intel Dual" - men der er faktisk ikke nogen af betegnelserne du har listet, der fortæller om det er LAN eller WiFi - vi skal have nogle bogstaver på...
Avatar billede licantropo Novice
26. september 2020 - 21:32 #10
Hej Ole,

Beklager, det er min uvidenhed.

Intel Dual Wireless AC 7265
Nordlynx Tunnel
Realtek Family Controller
Tap-NORD adapter v9
Miniport hedder alt muligt - eks. IKEv2, SSTP, PPTP, IP, IPv6 osv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2020 - 21:58 #11
Så er det helt klart Intel enheden du skal se på.

Den nyeste driver kan i øvrigt hentes her: https://downloadcenter.intel.com/download/28822/Intel-PROSet-Wireless-Software-and-Drivers-for-Intel-Wireless-7265-Family-Rev-C-?product=83635