Avatar billede hkv Forsker
25. september 2020 - 14:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 regnskab

Jeg bruger C5 økonomisystem. Når jeg udskriver en balance, er der ikke overensstemmelse mellem aktiver og passiver. Jeg er helt med på, at det er fordi jeg, fra driften, skal tillægge årets resultat. Jeg vil gerne ha`, at der ER balance mellem aktiver og passiver og har forsøgt med tælleværker, som jeg ikke har forstand på. Er der én, der på dette billede kan se, hvad jeg skal have ændret, så det fungerer.
På forhånd tak
Hkv

https://www.dropbox.com/s/x49xong007tst11/Kontoplan.bmp?dl=0
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
25. september 2020 - 15:20 #1
Her er et eksempel:  Du kan selv omsætte til dine egne kontonyumre:

7000  PASSIVER                          Overskrift
7100  Foreløbig Åbning                  Status                T2
7110  Selskabskapital                    Status                T2
7120  Overkurs                              Status                T2
7140  Overført reultat tidl. år          Status                T2
7170  Forslag til udbytte                Status                T2
7175  Korrektion primo kapital      Status                T2
7180  Årets resultat                        Tælleværk          T1
7190  Egenkapital Ialt                    Tælleværk        T1 + T2

Tallet fra driften opsamles i T1.    Der er taget lidt flere konto type med
til hjælp og info for andre opsætninger.

God Fornøjelse
ADDCON
Peter Agger
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
25. september 2020 - 15:30 #2
Davs igen,

Husk også, at der skal være flueben i 'Opdater sum og tælleværk' under FINANS / TILPASNING / PARAMETRE / FINANS.

God dag
Avatar billede hkv Forsker
25. september 2020 - 15:50 #3
Problem løst.
Mange tak for hjælpen.