Avatar billede Mem Juniormester
26. september 2020 - 22:28 Der er 3 kommentarer

Chromecast lyd på pc, men ikke i højttaleren

Hej, jeg afspiller fim og lyd via min chropmecast på min projektor, men her er højttalerne ikke særlig gode. Derfor vil jeg gerne afspille lyden på min pc, men streame filmen via chromecast på min projektor. Har prøvet at vælge lydputenhed, men kan kun se pcens lydenhed. Hvordan får jeg dette til at fungere?

Hej/Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2020 - 08:08 #1
Min bror har sat lydanlæg til projektor, og placeret højtalere ved skærmen. Det virker enkelt og godt. En soundbar kan gøre det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. september 2020 - 09:06 #2
Som Claes57 skriver, skal du løse problemet ved projektoren. ChromeCast læser en datastrøm direkte fra datakilden - din PC er slet ikke indvolveret i at afspille mediet (med mindre filen ligger på PC´en - men så "hoster" PC´en blot filen, og afspiller den ikke).
Det er din ChromeCast der står for afspilningen, så teoretisk ville det være den du skal trække lyden fra - og da den kun findes i HDMI stikket, skal du enten have sat noget mellem ChromeCast og projector, eller løse det rent på projektoren.
Avatar billede Mem Juniormester
28. september 2020 - 19:44 #3
Tak for svarerne 🙂 Sætter højttalere til projektoren. Mener også, at jeg kunne afspille via en Bluetooth højttaler, men det havde vi kke lige med i sommerhytten.