Avatar billede teis Seniormester
28. september 2020 - 15:59 Der er 2 løsninger

Outlook

Hej

Har en kollega der stopper og i den forbindelse skal jeg have alle hendes mail under min mail, så jeg altid kan søge efter gamle mails når hendes mail bliver slettet. hvordan gøres det lettes?

Teis
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2020 - 16:52 #1
Opret et privat mailarkiv (PST fil) på hendes PC/konto. Træk alle mails over i dette arkiv, og luk outlook.

Nu kan du flytte filen over på din PC og åbne den i din Outlook.

Afhængig af hvordan jeres mailsystem er designet (om der er begrænsninger på), kan du så evt. vælge at trække dem over i en mappe under din egen mailboks.

Læs nærmere om PST filer her: https://support.microsoft.com/da-dk/help/287070/how-to-manage-pst-files-in-microsoft-outlook
Avatar billede kurtba Ekspert
28. september 2020 - 21:26 #2
Sagt på en anden måde.
Åben Outlook på hendes pc.
Gå i Filer og vælg Åbn og Eksporter
Vælg Eksporter/importer
Vælg Eksporter til en fil
Vælg Outlook-datafil (.pst)
Vælg den mappe som skal eksporteres. Hvis der er undermapper til hendes Indbakke, så sørg for, at der er flueben forneden ved Medtag undermapper
Så kommer til sidst muligheden for at navngive mappen, samt hvor den bliver eller skal placeres. Hvis ikke man ændrer navnet kommer den til at hedde backup.pst. Så skal man bare lige bemærke, hvor den bliver lagt henne.
Herefter kopieres den over til din pc, hvor du så åbner outlook.
Gå i Filer og vælg Åbn og Eksporter
Vælg Eksporter/importer
Der vælger du Importer fra et andet program eller en anden fil
Vælg Outlook datafil (.pst)
Så kommer en boks frem, hvor du sætter stien til det sted, hvor filen fra kollegaen ligger.
Tryk på næste og gennemfør importen.
Inde i din Outlook vil du herefter under dine egne mapper kunne se, at kollegaens konto nu er importeret og ligger med samme oplysninger, som pgl. havde på sin. Indbakke og undermapper vil være placeret som de var før.