Avatar billede Frederik Johansen Praktikant
29. september 2020 - 15:24 Der er 3 kommentarer

Bedste firma til erstatningssag?

Hej Alle

Vi er næsten lige hjemkommet fra en super ferie på Rhodos, vi var desværre ude for, at vores fly hjem fra rejsen fra forsinket i næsten 3 1/2 time.
Det er lidt for længe når man sidder kl. 21.00 en lørdag aften og gerne vil hjem igen.

Jeg er blevet bekendt med at man faktisk har mulighed for at søge erstatning og kompensation for rejsen og de antal timer vi havde med flyforsinkelsen.

Jeg har nu kigger på både https://flyhjaelp.dk/ og på https://flypenge.dk/flyforsinkelser/ nogen som har erfaring med at søge her? og kan det betale sig i sidste ende?

På forhånd mange tak.

Mvh.
Frederik
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2020 - 19:57 #1
Hvor har I købt rejsen? Hvad tid landede I i CPH?  Og hvad var det annoncerede ankomsttidspunkt?

Umiddelbart vil jeg sige: Glem det!
Avatar billede kurtba Ekspert
29. september 2020 - 21:44 #2
Mig bekendt er de begge kendt for at kunne hjælpe.
Men rent faktisk kan man få gratis hjælp til netop dette spørgsmål, da det er er forbruger spørgsmål. EU- kommisionen har bl.a. derfor oprettet kontorer i hele Europa.
Under alle omstændigheder skal du følge retningslinierne for at få erstatning.
Du kan læse om det her samt finde kontaktmuligheder til dem m.m.
https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og-rettigheder/rejser-og-ferier/flyrejser/forsinket-flyafgang/
I følge hvad jeg har hørt, er forbruger europa lige så gode til at få evt. erstatning til forbrugerne, som de private selskaber, idet det er ren og skær jura.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
30. september 2020 - 08:00 #3
#0 lyder lidt som reklame for de to sider.