Avatar billede skaanning Seniormester
01. oktober 2020 - 06:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

søge med vba udskriv til listbox

Hej jeg har lavet et kursus program hvor jeg sætter folk på forskellige kurser på forskellige datoer , når jeg søger efter mit nr i kollonne A skal den se hvilke kollonner der er skretvet et  kursus  navn og liste det i min list box.
Har indsat "#" i alle kursus cellerne, så jeg havde tænkt at man kunne søge efter hvor der ikke står "#" men kan ikke få det til at virke.
Så jeg håbede at der er nogen her der har de vise sten:)

Her er det jeg har indtil vidre.

Private Sub cmb_FindMinekurser_Click()
Dim I As Variant, FB As Boolean, kollonne As Variant, Tekst As Variant, kollonne1 As Variant, tekst1 As Variant, filt As Variant

    'Call Clear

    Me.listb_Uddannelser.Clear
    Me.ListB_søgResultat.Clear
    Me.listbMail.Clear
    Me.ListB_søgResultat.ColumnHeads = True
    antal = 0
    Application.ScreenUpdating = False
    If IsEmpty(OpslagsDataKursus) Then Call HentDataKursus    ' hvis ikke indlæst, så gøres det igenRkb_White

DataArk = "KursusData42_43_44"

    Sheets(DataArk).Select

    For I = 1 To UBound(OpslagsDataUddannelser)

      If LCase(OpslagsDataKursus(I, 2)) = LCase(Me.Txb_søgefeltSapId.Value) And LCase(OpslagsDataKursus(I, 28))not = ("#") Then
                antal = antal + 1

                              UserForm1.listb_Uddannelser.AddItem OpslagsDataKursus(I, 2) 'Sap id

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 1) = OpslagsDataKursus(I, 5) 'Fornavn

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 2) = OpslagsDataKursus(I, 4) 'Efternavn

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 3) = OpslagsDataKursus(I, 19) 'uddannelser jeg har
                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 4) = OpslagsDataKursus(I, 20) 'Start dato

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 5) = OpslagsDataKursus(I, 21) 'Slut dato

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 6) = OpslagsDataKursus(I, 24) 'Ønsker

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 7) = OpslagsDataKursus(I, 27)  'Kursus nr
                          UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 8) = OpslagsDataKursus(I, 7) 'Faglært eller ej i vestas regi

                            UserForm1.listb_Uddannelser.List(Me.listb_Uddannelser.ListCount - 1, 9) = OpslagsDataKursus(I, 22) 'underviser

                        Me.txb_antalMedØnsker.Value = antal
            FB = True
            'Exit For
        End If
    Next
End Sub
Avatar billede ottohansen Praktikant
02. oktober 2020 - 06:21 #1
Da jeg også behandlede dette program, og det syntes mig endnu ikke klar til den officielle frigivelse. Så jeg besluttede at skifte tilbage til spil med bonusser https://bonustil.dk og ikke ødelægge mit humør.
Avatar billede skaanning Seniormester
02. oktober 2020 - 08:51 #2
hvad har det med mit spørgsmål at gøre?
Avatar billede skaanning Seniormester
02. oktober 2020 - 14:45 #3
det jeg egentligt gerne vil er hvis c.value passer med søge kriteriet skal der retuneres det der står cellerne aa:am:) håber virkeligt at der en der kan hjælpe