Avatar billede Butterfly Ekspert
01. oktober 2020 - 08:24 Der er 1 kommentar

Automatisk sortering af område

Hej
Jeg har denne og den virker perfekt, den sortere område C20:E34, når jeg taster enter i celle C20

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$C$20" Then
        Call Sorter
    End If
    ActiveCell.Select
End Sub

Er det muligt at lave noget VBA der kan lave en sortering, når jeg taster i C21, C22 til C34? Altså når jeg skriver i hvilken som helst celle fra C20 - C34 og taster enter så skal området sorteres.
Avatar billede Butterfly Ekspert
01. oktober 2020 - 08:51 #1
Jeg har løst opgaven, ikke på den mest elegante måde, men det virker. Jeg er meget modtagelig for en mere elegant måde.

Jeg lavede denne i fanen, en "If" for hver linje og en makro i modullet, for hver linje, så virker det.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Target.Address = "$C$20" Then
        Call Sorter20
    End If
    If Target.Address = "$C$21" Then
        Call Sorter21
    End If
    ActiveCell.Select
End Sub