Avatar billede MrChiliped Mester
03. oktober 2020 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Eksternt DVD-Writer Virker ikke mere...?

Halløj.

Jeg er den "lykkelige" ejer af et eksternt Sandstrøm DVD/CD drev. (Model SEDVDBK18).

Drevet har fungeret helt perfekt fra start, senere hen blev det sådan ca. hver tredje gang jeg smed noget i drevet, jeg kunne få det indlæst. Nu får jeg bare den "nedadgående" system-lyd, når jeg putter en skive i drevet.
Jeg har prøvet at gennemføre de øvelser der er beskrevet her, uden held:

https://support.microsoft.com/en-ph/help/314060/your-cd-or-dvd-drive-is-not-recognized-by-windows-or-other-programs

Hvad siger eksperterne..??
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2020 - 17:00 #1
Drevet er sandsynligvis kaput. En mulighed kan være, at din/dine USB-porte ikke leverer strøm nok til den, men det er ikke særligt sandsynligt.

Har du prøvet alle USB-portene på din computer? Har du prøvet at koble den til en anden computer? Hvis ikke det giver nogen forskel, må du ud og købe et nyt drev.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. oktober 2020 - 17:17 #2
#1 Jeg tror du har ret milter

Der er nogle eksempler her.
Et sådant drev koster ikke en bondegård.

https://www.avxperten.dk/ekstern-dvd-drev/ekstern-dvd-drev-slimline-verbatim.asp?gclid=EAIaIQobChMIhOrus9qY7AIVg5SyCh1iXApbEAAYASAAEgKp2_D_BwE

https://www.proshop.dk/Optiske-Drev-DVD-BR-Floppy

BEMÆRK !! at der står brænder ellers kan det kun afspille
Avatar billede MrChiliped Mester
04. oktober 2020 - 12:10 #3
Det er selvfølgelig en mulighed.
Drevet er tilsluttet USB-port placeret i bund-kort, (efter jeg fandt ud af at de porte der er ført frem i fronten af min stationære, ikke kunne levere strøm nok.)
Jeg har været i enhedshåndteringen og slå al strømstyring fra på mine USB-porte også.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. oktober 2020 - 12:41 #4
Jeg har et "flere år gammesl" eksternt dwd drev til nok højst 130 kr.

Det blev leveret med "split" usb kabel (så det får power fra 2 usb porte)

På mine mange bærbare, har jeg aldrig oplevet, at mere end eet usb stik var nødvendigt.

Vil bare sige: Til de priser et nyt koster, så ??? ;)