Avatar billede jonathan brandstrup Praktikant
06. oktober 2020 - 18:55 Der er 7 kommentarer

Computer forbinder ikke til nyt LAN

Hej.
Vi har i husstanden lige gået fra vores gamle udbyder, til en ny med fibernet.
I den anledning skulle alle computere og mobiler sættes op til det nye netværk.
Alle pånær én computer gik på med det samme uden problemer.
Efter en håndfuld tests og basic problemsolving, er jeg ret sikker på at det kun kan være en softwarefejl/indstilling på computeren eller lignende fejl.
Den kører Windows 10.
Den kan hverken forbinde til LAN eller Wifi på fiber forbindelsen, men kan stadig godt kobles til det gamle.

Spørg endelig hvis i har brug for andre informationer til at kunne hjælpe min lillebror og jeg af med det her problem.
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 10:28 #1
Gå i indstillinger under netværk.
Du kan bruge fejlfindingsværktøjet eller foretage en nulstilling af netværk.
Avatar billede jonathan brandstrup Praktikant
07. oktober 2020 - 12:00 #2
Nulstilling af netværk gjorde ingen forskel.
Og fejlfinding fortalte kun at der ikke kunne findes nogen IP på ethernetforbindelsen (Selvom fra en anden computer er der ingen problemer).

Det skal også siges at hans computer slet ikke kan åbne/vise tilgængelige netværks i nærheden, den funktion virker bare ikke.

Andre bud?
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 12:11 #3
Gå i enhedshåndtering og slet netkort. Derefter genstart pc.
Avatar billede jonathan brandstrup Praktikant
07. oktober 2020 - 12:23 #4
https://imgur.com/a/Nz7CYeT
^ billede af enhedshåndtering
Vil lige høre hvilken en/hvilke af de her komponenter der skal slettes. Jeg gætter på en af de 2 øverste men vil gerne være helt sikker.

Kan det iøvrigt være det der family controller der er problematisk? ved ikke hvordan det fjernes, måske har han flere brugere på sin pc der hvor en af dem styrer det.
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 12:27 #5
Ja.
Avatar billede jonathan brandstrup Praktikant
07. oktober 2020 - 13:04 #6
Lidt kort med et 'Ja' når jeg spurgte om 2 ting, og det første ikke var et ja/nej spørgsmål.

Men det virker heller ikke. Hverken at fjerne eller disable family control, eller netkortet.
Avatar billede INK Ekspert
07. oktober 2020 - 13:16 #7
Så må jeg melde pas. Fjern begge og genstart løser normalt problemet.