Avatar billede Mik2000 Professor
08. oktober 2020 - 01:05 Der er 3 kommentarer

Github branches

Lidt forsimplet

Hvis jeg har filerne
a.scss
a.min.css
b.html

og følgende branches
testBranch
liveBranch

Er det på nogle måder f.eks. med Gitignore filen muligt at smide filer:
a.scss og b.html i workBranch
og
a.min.css og b.html i live branch

Eller kan du komme med en anden smart måde til at løse følgende problem

Vi vil gerne undgå at have css filer med i vores arbejdsfiler, da konflikter nemt kan opstå da de er minified og der kun er en linje (og vi har scss compiler til det)
Men samtidige vil vi gerne have en branch som vi kan lade serveren automatisk hente fra og opdaterer fra, og her behøves scss filer ikke, men her skal css filer med
Avatar billede Slater Ekspert
08. oktober 2020 - 07:43 #1
Kildefilerne skal altid versioneres. Det giver ikke mening at udelukke dem fra visse branches. Men typisk versionerer man ikke minificerede og andre live-compilede filer, men compiler dem i stedet som en del af deployment-processen.

Nu ved jeg ikke hvordan I deployer, men hvis I f.eks. har en simpel git pull kommando på live-serveren, som bliver udført et eller andet sted fra, så udskift det i stedet med både git pull og en sass-compile kommando. Så burde problemet være væk.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2020 - 08:57 #2
Jeg stemmer i. Netop som der siges i #1.
Skip .min.css filerne i git.
De skal selvfølgelig ignores og buildes lokalt til test og når der deployes til produktion.
Avatar billede Mik2000 Professor
08. oktober 2020 - 19:23 #3
Hej

Lige pt. har vi skippen .min.css filer fra Git og har lavet deployment manuelt

Men det er fordi den server der benyttes har Plesk Obisidian (https://www.plesk.com/) som understøtter at den kan hente direkte fra en branch på Github, så der deployes på den måde (tænkte man kunne have en deplyment branch så)

Men eftersom .min.css filer ikke er med på Git, så vil det jo give et problem da de filer vil mangle på Plesk serveren og dermed vil siden ikke køre

Måske tænker jeg det forkert, for har ikke prøvet at lave deployment på den måde før, så hører gerne hvis der er gode råd, og det vil være super fedt hvis I ved hvad man gør med Plesk løsningen :)