Avatar billede Blondie Novice
08. oktober 2020 - 08:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hotmail i Outlook

Efter køb af ny maskine, skal alt jo med over på den nye - men jeg er stødt på et problem med hotmail:

Jeg kører Office 2010 og bruger Outlook som standard mail-program. Desværre lå mine kontakter og min kalender ikke på min domæne server, men på hotmail kontoen på den gamle PC - Desværre, fordi jeg nu har problemer med at få hotmail konto med ind i Outlook på den nye PC.

Microsoft har tilsyneladende stoppet support og brug af "hotmail connector" så jeg leder efter en mulighed til at have både at have mine "normale" konti og min hotmail kørende inde i Outlook.

Kan nogen hjælpe?
På forhånd tak for jeres tid.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2020 - 08:55 #1
I følge denne side: https://docs.aws.amazon.com/elasticbeanstalk/latest/dg/create-deploy-python-django.html
Så skulle hotmail / outlook.com kunne opsættes som en exchange konto.
Har du forsøgt det ?
Avatar billede wjens Guru
08. oktober 2020 - 11:29 #2
Overvej i stedet at tage et stort skridt fremad når du nu har investeret i en ny PC. Office 2010 er et 11 år gammelt program og kan give flere problemer. Køb en ny office eller hent et af de gratis alternativer.
Avatar billede Blondie Novice
08. oktober 2020 - 11:40 #3
@jakobdo

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvor der refereres til exchange?

Jeg har forsøgt af andre omveje, men kan ikke få det til at virke :(

@wjens

Jeg har ikke problemer med Outlook, kun med, at Microsoft har lukket for muligheden for at samkøre de to - vil en nyere Officepakke løse det problem?
Avatar billede wjens Guru
08. oktober 2020 - 12:35 #4
#3: formodentlig - men jeg kender ikke det konkrete problem så ...
Der er sket meget på 10 år :-)
Avatar billede falster Ekspert
08. oktober 2020 - 13:46 #5
Enig med #2 og #4.

Ang. 2 prøv Mozilla Thunderbird. Hos mig håndterer den problemløst konti hos Microsoft, Gmail og på private domæner.
Avatar billede Blondie Novice
08. oktober 2020 - 14:57 #6
Jeg købte Office 2019 - det var da en glædelig overraskelse, at den nu er livslang.

MEN, jeg kan ikke logge på Outlook - jeg har nu forsøgt i to timer, uden held med at få den åbnet. Den beder om Exchange, men den kan jeg ikke få lov at komme ind på, ikke én eneste af mine tre adresser vil den godkende? jeg kommer ind på Microsoft med hotmailen, men den kan ikke tilsluttes exchange.... og der har jeg så været i to timer.

Jeg troede faktisk, at det var lige til, men det her er grotesk - alt andet virker, bare ikke Outlook. Har I nogen fif?
Avatar billede INK Ekspert
08. oktober 2020 - 16:35 #7
Avatar billede Blondie Novice
08. oktober 2020 - 18:05 #8
@ink

Jeg kan slet ikke komme ind - den vil slet ikke åbne

microsoft outlook kan ikke startes. outlook-vinduet kan ikke åbnes. mappesættet kan ikke åbnes. Du skal have forbindelse til exchange...
Avatar billede INK Ekspert
08. oktober 2020 - 20:58 #9
Noget tyder på, at installationen er gået galt.
Prøv at gå i kontrolpanelet - Programmer og funktioner. Find Outlook eller nok nærmere Microsoft Office 2019. Marker den og tryk på fjern/rediger. Du får så et billede, hvor du kan reparere. Det burde klare problemet.

Du huskede vel at afinstallere den gamle Office 2010 inden du installerede?
Avatar billede Blondie Novice
09. oktober 2020 - 07:56 #10
@ink
Operationen lykkedes. Nu er der så stødt et tilbagevendende problem til. Jeg håber virkelig, at det er det sidste problem i denne omgang.

Efter små fem timers bøvl, lykkedes det at oprette en exchange "bagom" Outlook, nu er jeg inde og har fået importeret alle mail og kontakter - men, så sidder jeg endnu en gang med et kalender problem - samme problem som da min gamle maskine skulle installeres:

Outlook "Hjem" har jeg valgt fra venstre: konti - mails med læseruden nederst - og til højre kalenderen med aftaler nedenfor.  Men jeg kan ikke få vist mine aftaler - hverken i kalenderen eller som de vanlige aftale bokse?

Inde på selve kalender-siden ligger alle mine aftaler, jeg kan bare ikke få dem til at komme frem på startsiden - der ligger en fuldkommen tom kalender. Nye aftaler kommer fint i kalenderen, men de bliver ikke vist. Jeg har prøvet med alle konti, importeret igen - og igen, men lige lidt hjælper det.

Jeg havde præcis samme problem sidst, men, der kunne Outlook 2010 fremvise dem på startsen via min hotmailkonto, men her i den nye 2019, vil ingen af dem komme frem på startsiden. 5-7 år er alt for længe uden min uundværlige kalender - så jeg bliver nødt til at gentage mig selv:

Kan I hjælpe?
Avatar billede INK Ekspert
09. oktober 2020 - 09:05 #11
Godt, at du fik Outlook til at fungere.
Jeg foreslår du lukker denne tråd og starter en ny med dit kalenderproblem. Jeg kan ikke hjælpe med det, men det kan andre måske.