Avatar billede Daniel Svendsen Juniormester
08. oktober 2020 - 21:32 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Visual Studio Code | Hjælp |

Hej.
Jeg er en dreng på 17, og er ny til computerworld.dk så beklager vis det ikke er her inde jeg skal skrive men....

Jeg har et problem som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal fix det.
billede 1. https://ibb.co/2FS81Qf
billede 2. https://ibb.co/sKZPY0W

Hjælp 1. Mit text bliver blå men når jeg ser andres bruge Visual Studio Code så er det med farve?

Hjælp 2. Når jeg fx skriver baggrund så kan den ikke finde noget.

Ved ikke hvad jeg gøre galt?
Håber i kan hjælpe :)

MVH:
Daniel
Avatar billede Daniel Svendsen Juniormester
08. oktober 2020 - 21:36 #1
** To problemer ** ikke Et
Avatar billede Jan Seniormester
09. oktober 2020 - 00:27 #2
Det er ikke en fejl. begge billeder :)

Det er bare VS der "highlighter" html kode, og anden kode, så du tydeligt kan se programmeringssprogets syntaks.

html betyder at her starter et html dokument, derfor gør den "html" blåt, fordi det er er kodeord i html.

din egen tekst, og kode, vil være enten hvid eller andre farver.
du kan ændre de highlight farver der er i VS, hvis du vil.
Avatar billede Slater Ekspert
09. oktober 2020 - 08:29 #3
Jan har ret, det er præcis som det skal opføre sig, og garanteret også som dine venners ser ud. De har bare noget andet kode end dig. Der er forskel på hvilket kode får hvilke farver.

DIt spørgsmål to må du nok lige uddybe. Hvad forventer du at den skal finde når du skriver "baggrund"? Hvis du forventer code completion, så vil det ikke ske på danske ord - og det kommer også an på hvor du skriver noget, om det giver mening.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. oktober 2020 - 08:43 #4
Du kan lære lidt mere om farver her: (og måske vælge et tema der er mere dig)
https://code.visualstudio.com/docs/getstarted/themes
Avatar billede Daniel Svendsen Juniormester
09. oktober 2020 - 11:38 #5
Har set lidt på det og det var på grund af min ven brugte PHP og ikke HTML

Og med billede 2 det var bare fordi troede HTML allerede var code ind med background
men det ser vis ud til jeg skal skrive det selv ind når jeg skal bruge background.

Tusind tak for i svaret så hurtigt og tak for hjælpen Jan, Slater og Jakobdo.

Mvh
Daniel