Avatar billede skolevej321 Forsker
09. oktober 2020 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

smart-tv m.m.

Jeg har et smart-tv(50" philips).
Trådløst netværk v.h.a. Asus RT-AC66U. Den står mindre end 8 meter fra tv-et.
Når vi tænder for tv-et går der ofte 10-15 sek. før billedet er kniv skarpt ?
Er det en idè at smide lan på tv-et? Vil det fjerne problemet ?
Routeren er bare sat op som standart - skal jeg evt. justere i opsætningen - og i så fald hvad?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
09. oktober 2020 - 12:33 #1
Kan du være mere konkret.
Er det eksempelvis alle streaming apps som udviser denne tendens...
Avatar billede skolevej321 Forsker
09. oktober 2020 - 14:53 #2
Det er især TV2
Avatar billede nopsen Ekspert
09. oktober 2020 - 17:56 #3
oplever det selv på diverse streaming apps inkl tv2, selv youtube gør det på en kablet pc.
alle jeg kender oplever det samme med f eks dplay, viaplay osv, så tror ikke du kan gøre noget ved.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. oktober 2020 - 18:01 #4
på youtube på pc kan det afhjælpes ved at vælge en fast opløsning istedet for auto, det kan man ikke på tv, der skal de forsk apps lige tjekke hvor hurtig din forbindelse er for at vælge opløsning, derfor forsinkelsen i starten.
det er mit gæt.