Avatar billede 1Dorte Guru
10. oktober 2020 - 18:17 Der er 2 løsninger

Kan man se, hvornår en internetside sidst er blevet opdateret?

Hej
Er det muligt at se, hvornår en internetside sidst er blevet opdateret?
Mvh. Dorte
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
10. oktober 2020 - 18:38 #1
Fandt dette på nettet...(oversat i Google)...

Åbn websiden i en browser, som du vil finde den sidst opdaterede dato. Gå til adresselinjen, og skriv kommandoen "java script: alert (document. LastModified)" i slutningen af ​​URL'en. Tryk på enter for at se en popup, der viser den sidst opdaterede eller ændrede dato for siden.
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2020 - 18:38 #2
Ikke pålideligt.

Sider sender som regel en last-modified header med som du kan læse, men selvom det er standard er det ikke noget krav at en side skal gøre det, og serveren kan være indstillet til at lade være. Samtidig er det ikke pålideligt på dynamiske sider som f.eks. Eksperten, hvor du ikke ved om tidspunktet bare er sidst en dynamisk side er blevet tilgået.