Avatar billede 450025 Ekspert
12. oktober 2020 - 12:49 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Microsoft konto og OneDriv til Besvær.

Jeg har kjopt WIN10 PRO fra MS – har Nokkel også men fikk melding programmet må fornyes straks er -  går ut straks  - MS seller sekunda vare
til full pris dyrt å dårlig - bruk Ebay.
Ut på dato har du hort? Hadde ikke tro på dette men så sant er det - Onedriv var ute av drift -  det gjore ringvirkning også for andre computer. Og der er jeg.

Satte i nokkel jeg har og  ville fikse dette ingen bekymring det –  der kom alt ned etter en stund det tok tid så klart.

Også med Nye EDGE den hater jeg vil ikke ha den jeg trenger den ikke i  hele tatt liker ikke utseende fult an ting dem mener jeg trenger– en pyntegjenstand du blir ikke kvitt  den – jeg er Bruker av Google      ferdig med det.

220661 skrev jeg er ingen tilhenger og Bruker av Microsoft veldig lite bare i nod. On ting må hentes en App etc men sjellendt..

Innstallering fungerte fint – men for og få OneDriv i gang – måtte jeg Bruke Password nei fjern det. Fliser går samme vei i spopla med dette.
Og her starter mine problemmer -  logg inn forlangte dem nå Pinkode provde å unngå dette men nei hadde ikke noe valg.
Ikke nok med dette jeg måtte jeg  ha    MS konto grunn OneDreiv ellers åpna den ikke. Bare skaffe den  Microsoft kode var ikke enkelt  – Email ok legg den der og skriv innmen den kom ikke? Jo på telefon jeg  ser omtrent ikke selv med forstorrelse glass jeg gjore feil gang på gang til slut - du har provd for mange gange - du får vente til i morgen kl 11 kom den på Mail.
Da hadde jeg kontroll og da virket det med OneDrev.
Endelig kom jeg i gang
Og her trenger jeg lidt hjelp nå – Jeg vil ha  innlogging  uten Pinkode men ble tvunget dette for og komme videre.
Jeg hater  Pinkode også - kan jeg fjerne denne noe jeg ikke trenger. Men Hvordan?      Takk om noen kan hjelpe meg med dette.
.................................................... .
Jeg trenger ikke hjelp til dette – for dette klare jeg selv.
Fliser fjernet  - språk slo seg vrangt  det klare jeg også -  Office Word 2019 må installeres på nytt på begge computere.
Nye kan ikke fjernes.  EDGE  den går som en pyntegjenstand kanskje den vil fungere år 2024 alt tar tid for MS.
Win10 tok 3 år  og virker den faktisk ok  men når man levere Halv fabrikat til folk da blir det så.

Så skal jeg vurdere dette ikke for. Nå blir det til en Pyntegjenstand - et Reklame + Sokemotor jeg på ingen måte trenger. Google er så langt bedre og er mitt svar..  Google  er min Nettleser –  Firefox har jeg kun fordi jeg trenger Nettbank –    dem andre    Nye EDGE og Google kan ikke dette -  kun Firefox klarer dette.
Jeg får nå jobbe videre men blir glad for om jeg får hjelp med og fjerne Pin - koder er sliten nå. Takk om noen vet hvordan.
(masse stavefeil men det tar jeg lidt etter hvert)
Livet er ikke bare computer. Men kommer tilbake når alt jobber som det skal.
Ha en fin dag og en God Helg til alle på dette Forum.
Arne fraThailand.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. oktober 2020 - 02:17 #2
Takk 220661 jeg skrev for meget her -  kort er det bedre?

1. På Jobbe computer funger alt har  ingen kode  der - bare i krise for og åpne opp for OneDreve den fungerte ikke.
Men den skal nå fjernes  -  jeg lærte av dette  men  MS konto minst mulig som deg..

Hva spurte jeg om?
Hvordan Fjerne Pinkoden dette forstod du ikke.
Den skal heller ikke ha MS kode der skal ikke være noen koder på den computer for og starte opp i hele tatt .
Er det vanskelig  -  eller må jeg slå i stykker computeren kanskje?

Og den skal ikke ha Nye EDGE heller hvis jeg ikke blir tvunget til dette.
Bare som pyntegjenstand iblant Apper den blir ikke ferdig om  2 år til bruk.
Nå den ubrukelig for meg jeg hater dette Skitet fra MS som aldri blir ferdig.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2020 - 07:04 #3
"Takk 220661 jeg skrev for meget her -  kort er det bedre?"
Jeg vil sige du skriver en del om hvad du kan klare. Og det vil for nogle gøre at de ikke gider læse dine indlæg.
Så skriv kort og direkte om problemet, det vil give mere hjælp.
"Hvordan Fjerne Pinkoden dette forstod du ikke."
Det link jeg lagde skulle korrekt udført gøre at du ikke skal bruge kodeord for at logge på pc. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke enten ville eller kunne oprette en lokal konto uden login kode, som var det du ville.
Man kan fjerne koder på computeren. Jeg har ikke selv afprøvet det fordi jeg ikke koder har selv https://supportpcogandet.dk/fjern-kode-med-lazesoft-recovery-suite-home-edition/
For mig er Edge bedre nu end med den gamle version af den. Den kunne før fjernes fra installationen. Jeg gjorde det selv da den i version1 var ubrugelig. Vil du have en guide til det jeg gjorde dengang, eller vil du blot sætte Chrome som din foretrukne browser, og glemme Edge?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2020 - 07:05 #4
Ps kommer ikke på før om ca. 9 timer. Har et arbejde at passe :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2020 - 07:17 #5
Lige med OneDrive er det vel ikke så mærkeligt man skal bruge kode for at tilgå filer der ikke ligger lokalt på din pc. Det er en del af den sikkerhed for dine filer som Windows har. Jeg bruger ikke Onedrive. Jeg har alle mine filer lokalt på harddiske.
En kopi på computer og to på eksterne som backup.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. oktober 2020 - 08:00 #6
#3    220661 Her har jeg dette svar – Lokal konto er inne nå. Og Pinkoden er borte.

Nye EDGE  kan jeg ikke bruke fordi jeg kommer ikke i min Nettbank med denne – enste nettleser som virker til min Bank er Firefox den klare dette fint . Google Chrome klare det ikke den heller.    Hvorfor vet jeg ikke.

Goggle Chrome fungere utmerket for meg den har en grei Epost – Utvidelser samt et utseende jeg trives med –  senere går jeg går nok for Nye EDGE når dette vil fungere med nettbank etc      men haster ikke.

#5. OneDrive er mer en nok for meg 5 GB men da må jeg ha MS konto ellers åpnes den ikke opplevete da WIN 10 ble stengt selv om det var original Programvare. Da var den ikke Aktiv mere. klart jeg jeg kan finne et annet program.
Men på den jobbe computer har jeg ikke Koder i hele tatt. Også jeg har Backopp  som et lokalt tillegg – har bare ikke kommet på dette.

Oppgaven er ferdig nå beklager jeg spurte 220661 men Takk for hjelpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2020 - 09:07 #7
Du skal ikke beklage for at spørge. Det er det forum er til. Jeg er glad for du fik kæret problem med kode :)
Avatar billede 450025 Ekspert
13. oktober 2020 - 10:05 #8
Jeg vet dette du skriver men det er viktig med opplysninger derfor mange gir ikke dette og det er også feil 220661 God Helg og Takk igjen. Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2020 - 16:52 #9
Tak Arne og i lige måde.