Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 12:26 Der er 51 kommentarer

Mit Tastatur og mus går ud

Hej Kan i hjælpe mig mit tastatur og mus går ud cirka efter 30 minutter når jeg har brugt min computer også virker den først når jeg har genstartet min pc
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2020 - 14:05 #1
hvis det er via en usb-dims, så kan din strømstyringsindstillinger finde på at lukke ned der. Så ind via kontrolpanel, strømstyring, og ud for den plan, der er dut ved, så klik på skift indstillinger for ...
Derefter klik på Skift avancerede strøm...
Nede ved usb-indstillinger sæt den til 'deaktiveret'
klik OK, og test
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 16:16 #2
det har jeg prøvet
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. oktober 2020 - 16:26 #3
Sker det samme hvis du bruger en anden mus og tastatur?

Tænker at det kan være et generelt problem i Windows på din pc.
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 16:50 #4
har lige fået nyt keyboard og det skete på mit gammel også for cirka 1 uge siden
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 16:59 #5
Hvordan skal jeg så fixe det hvis det er et problem med Windows?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. oktober 2020 - 17:05 #6
Gå ind i enhedshåndtering og fjern dine usb hubs. Genstart pc ved at trykke på sluktasten på kabinettet. (Musen virker ikke nu)

Når Windows genstarter geninstalleres alle usb hubs, som måske kan have en fejl i din Windows.

Hvis ikke det virker, så skal du finde drivere fra producenten af din pc på deres hjemmeside til usb.
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2020 - 17:19 #7
Du skal i enhedshåndtering. For hver USB skal du i egenskaber fjerne fluebenet for at komputeren må slukke for strømmen.
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 17:25 #8
skal jeg fjerne usb-rodhub eller generic usb hub?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. oktober 2020 - 17:27 #9
#8: Rodhub.
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 17:43 #10
der var 2 Rodhub nåede kun at fjerne 1
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. oktober 2020 - 18:10 #11
#10: Hvis keyboard og mus ikke virkede efter at du fjernede den, så bare sluk og tænd ved tryk på slukknappen.
Avatar billede Billy Praktikant
15. oktober 2020 - 20:12 #12
Det virkede heller ikke
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2020 - 20:22 #13
Har du prøvet #7?
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 09:06 #14
Hvordan gør man det jeg kan ikke finde noget med fjern flueben
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 09:46 #15
I enhedshåndtering skal du for hver usb højreklikke og vælge egenskaber. Under fanen strømstyring fjerner du flueben for at komputeren må slukke for strøm.
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 10:36 #16
der står ikke noget med flueben
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 10:39 #17
kan jeg ikke prøve at fjerne en af generic usb hub og genstarte og se om det virker?
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 11:03 #18
Jeg forstod det sådan, at det havde du prøvet uden resultat. Noget tyder på komputeren slukker for strøm til usb, derfor mit forslag.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 11:04 #19
#17: Jo, men jeg tvivler på at det virker.
Jeg har på fornemmelsen at Windows ikke registrerer at keyboard og mus blivet brugt, og derfor lukker for tilgangen.
Derfor kunne inks forslag i #7 godt være løsningen.

Der fulgte ikke en driver med til keyboard og mus, vel?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. oktober 2020 - 11:50 #20
#16 flueben - er det v agtige tegn i en firkant - fjernes eller sættes ved at klikke i forkanten
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 12:05 #21
19# jo
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 12:18 #22
#21: Har du prøvet at geninstallere den?
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 12:56 #23
Har lige slettet mit tastatur software
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 13:04 #24
Prøver at download den  igen
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 13:05 #25
men jeg forstår ikke den der #7
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 13:11 #26
#25: Tror først og fremmest at du skal teste om softwaren til musen og keyboard er årsagen. Hvis tastatur og mus virker uden softwaren, så tjek om du stadig mister forbindelse efter 30 min.
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 13:18 #27
skal jeg så slette min software til både tastatur og mus?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 13:22 #28
Ja.
Hvis producentens software er årsagen til at du mister forbindelsen, så ved du hvor problemet ligger.
Avatar billede INK Ekspert
16. oktober 2020 - 13:39 #29
#25, Med #7 skal du i "kontrolpanel" vælge "Enhedshåndtering", her vælger du usb kontrollere, og herunder vælger du USB rodhub. Der er sikkert flere af disse. For hver af dem højreklikker du og vælger egenskaber. Under egenskaber vælger du "strømstyring". Du fjerner hakket (flueben) i feltet for "tillad at computer må slukke for strømmen". Det er mit bedste bud på en løsning.
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 14:36 #30
det havde jeg gjort for langtid siden
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 15:13 #31
det har ikke hjulpet #26
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 15:18 #32
Øv! Er ved at løbe tør for ideer.

Prøv at oplyse mærke og modelnr på tastaturet og musen.
Måske kan jeg/finde noget om det på nettet.
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 15:20 #33
Keyboard: Steelseries Apex Pro
Mus: Fourze gm800
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 15:34 #34
Du er umiddelbart ikke alene om problemet.

Har læst at det anbefales at sætte keyboardet til usb3 port, istedet for usb2.

Hvis du har usb3 porte, så prøv lige om det løser problemet.
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 15:37 #35
hvad er foskellen? og tror ikke jeg har l usb3
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 15:42 #36
Glem #34.

Er virkelig på bar bund.

Kom problemet efter en opdatering til Windows?
Avatar billede Billy Praktikant
16. oktober 2020 - 15:49 #37
ja det tror jeg
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. oktober 2020 - 15:59 #38
Har du et gendannnelspunkt i Windows til før opdateringen?

Hvis ikke, så skal Windows geninstalleres.
Det er ikke mig, der er bedst til at guide igennem en geninstallation, hvis du har brug for hjælp til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2020 - 16:10 #39
Jeg ville forsøge en "In Place Upgrade", hvor men installerer Windows ovenpå den eksisterende installation. Man vælger så her at beholde programmer og private filer.
På den måde skal man ikke starte helt forfra

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede Billy Praktikant
18. oktober 2020 - 10:13 #40
kommer jeg så stadig til at have alle mine ting på min computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 10:33 #41
#40 Ja det gør du hvis du vælger at du vil passe på dem. Du får mulighed for at vælge undervejs.
Jeg har udført måden et par gange.
Jeg hentede samme Windows 10 version som der lå på computeren og oprettede et medie til at installere med. Startede installation op fra mediet på den kørende Windows 10. Vælger at "opgradere" der giver mulighed for at beholde filer og programmer. Windows bliver nu installeret ovenpå den der ligger og fejl kan rettes undervejs, samtidigt med at alle opdateringer til Windows kommer på, så den er up to date.
Jeg vil dog stadig anbefale man som et minimum har backup af private filer samt koder til programmer liggende hvis det ud forudsete skulle ske. Jeg er typen der altid har backup på flere planer :)
Avatar billede Billy Praktikant
18. oktober 2020 - 12:53 #42
også på fx google ting som man har logget ind på?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 12:57 #43
#42 Her må jeg være svar skyldig.
De Google ting du taler om må køre gennem din browser ikke?
Den skulle forblive uændret vil jeg men, dog uden at vide det.
Jeg bruger generelt kun søgefunktionen på Google og ikke de andre muligheder der er.
Avatar billede Billy Praktikant
20. oktober 2020 - 19:08 #44
Det virkede lige i en dag også virkede det ikke mere
Avatar billede INK Ekspert
20. oktober 2020 - 19:21 #45
Prøv lige at undersøge om "fluebenet" fortsat er fjernet ref. #7 og #15 ??
Avatar billede Billy Praktikant
21. oktober 2020 - 16:01 #46
det er det
Avatar billede Billy Praktikant
22. oktober 2020 - 20:59 #47
så i har ikke flere løsninger?
Avatar billede Billy Praktikant
23. oktober 2020 - 18:14 #48
Eller hvad?
Avatar billede Billy Praktikant
23. oktober 2020 - 18:45 #49
Kan jeg godt prøve at fjerne et af USB-Inputenenhed?
Avatar billede Billy Praktikant
25. oktober 2020 - 13:24 #50
eller hvad?
Avatar billede INK Ekspert
25. oktober 2020 - 13:38 #51
Jeg ville starte forfra med at læse indlæggene i denne tråd.
#1 er et fortrinligt forslag, som du lige bør genchecke.

#45 har du jo bekræftet, så det er vel ok?

Jeg har ikke flere forslag, men undrer mig over det ikke virker.