Avatar billede 450025 Ekspert
16. oktober 2020 - 06:34 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

ye Edge – Google Chrome.

Er det lov for en Ekspert og stille dumme spørsmal? Håper dxet.
Endelig kom jeg i mim Nettbank i dag et under – før nei umulig.  Min Nettleser er Google Chrome som standaret – nå vil eg prøve og spøre kan jeg ha 2 nettlasere og hvorfor?.
Eller kan jeg ha tilgang til begge 2 og bruke dem etter behovet mitt?  Målet er jo til slutt og ha bare et program og forholde meg til, Det er spørsmålet mitt. Takk for hjelpen hvis detr er mulig.

Ikke spørsmål min computer har vert på veksted – WIN10 er utgått på dato du må kløpe ny?  Hva sa jeg glem det.
Jeg har nøkkel så det er ikke aktuelt –  men jeg klare ikke den oppgven nå jeg er svaksynt –  hva hjelp fikk jeg Verksted installert ja –  et evig rot – programmer var sletter –  noe Thai -  Noe Engelsk -  Noe Norsk –  og MS  hadde lagt in etter eget hode med opdateringer.
Jeg sitter nå med en computer her som er blandet drops (Bolsja  hummer og kanmari)  Enkelt ord på det er omtrent ubrukelig –  jeg må nå bruke tid på dette tros mitt handigkapp
ser omtrent ikke men så kan jeg ikke ha det så.
Og jeg spør kan jeg komme igjen om jeg står fast Takker på Forhand.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2020 - 10:44 #1
Med hensyn til browsere kan du have flere uden problemer. Du kan sågar bruge dem samtidigt.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. oktober 2020 - 12:09 #2
220661 du gir deg ikke hva skulle jeg gjort uten deg. Jeg sitter og jobber retter feil etter andre Verksted..

Før skrev jeg når Nye EDGE fungere med mine ting som  Nettbanketc da er tiden kommet.
Dernest skriv du jeg kan ha flere Browsere – i en overgang vil jeg bruke dette til jeg blir mere kjent med Nye EDGE.
Mit  er spørsmålet Bokmerker og Utvidelser der jeg tviler.
Jeg er på vei nå til og få på plass alle coder + nøkkler og fjerne diverse programmer som skal er slettes.
Jeg driv og sletter ting dem hadde innstalert og rota med  Word  den er blitt Engelsk Det blir mok et nytt  spørsmål om jeg sitter fast et sted,  jeg jobber sakte men sikkert  hvorfor.  (Svaksynt)    jeg kommer igjen men må ha tid på meg så ha Tålmodighet med meg Takk. 220661 ditt svar  hjalp meg veldig nå kan ikke alt vet du..

I Danmark vet jeg ikke det er vel Høst –  her har temperaturen sunket til 25 gr mindre om natten herlig og Godt.
I mange mdr har vi hatt fra 32 til 40 gr – uten en dråpe eller regn.
Vær forsiktig under corona vi har ingen og miste.Gods øndagf til deg og dine  Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. oktober 2020 - 13:15 #3
Sorry  jeg har ramla av stolen her det skal feires nå.  har en god del igjen men du  Verden det blir jeg fornøyt med 220661.
Du har lurt meg på en flott måte derfor kort melling menjeg kommer igjen Ha Ha.
Arne fra Thailand. Skål  (Hennesin?.) Takk.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2020 - 14:05 #4
Jeg har brugt flere browsere i de godt 20 år jeg har brugt computer. Jeg fik et råd fra starten af med at bruge 2 browsere, hvor den ene blev brugt til det daglige og den anden til "vigtige" ting. På den tiden var det primært netbank der var tale om. Og dette råd har jeg fulgt i alle år. Jeg ved dog ikke om hvor vigtigt det egentligt er?? Er man uheldig og ved en fejl for installeret software på pc der kan styre og se hvad man foretager sig kan det nok være ligemeget hvad man gør. Det vigtigste er man er sketisk når man ser popups på skærmen. Her skal man være konsekvent og typisk vælge fra.
For at få overført dine bogmærker mm. kan du i Edge trykke på de tre prikker øverst til højre. Når du har gjort dette "peger" du på favoritter og når fanen udfolder sig vælger du "importer" her i den menu bør du kunne vælge Chrome og overføre til Edge vil jeg mene. Jeg skriver sådan, fordi jeg ikke selv bruger Chrome. Jeg ønsker ikke at installere den for at teste.
Jeg håber du med den hjælp kan få flyttet over.
Jeg er ked af du har problemer med dit syn. Det er lidt svært at supporte når det er på den måde. Jeg forstår du ikke har enm dernede der kan hjælpe dig med det ikke?
Det er for dårligt at værkstedet du har haft din pc henne for at få ominstalleret at de ikke har kunnet lave det efter dine ønsker. Det synes jeg er for ringe. Jeg håber du får Edge op og spille så du kan bruge den med bogmærker og de koder du skal bruge på browseren
God weekend.220661
Avatar billede 450025 Ekspert
16. oktober 2020 - 23:31 #5
Ny Dag nye utfordringer jeg sitter med briller på næsa med størrlse + 4,0 godt lys jeg bare ref tll dit skriv..
Flere browser ok forstår –    det var 1 svar på mitt spørsmål.
Netbank virker i nye EDGE forstår det du skriv om sikkerhet jeg har og bruker samme tanker om dette.
Jeg ved dog ikke om hvor vigtigt det egentligt er??    Nei men også der beror på det og hva man gjør  og har tro på  ok -  i dag kan alt skje men har man lidt datavet å gjør det beste man kan får man håpe.

Er man uheldig og ved en fejl for installeret software på pc der kan styre og se hvad man foretager seg - nok være ligemeget hvad man gør.  (helt enig)    Det vigtigste er man er sketisk når man ser popups. Her skal man være konsekvent og typisk vælge fra.      (Ja helt klart)

For at få overført dine bogmærker mm.    (dem er på plass nå det ble jeg glad for)
favoritter og når fanen udfolder sig vælger du "importer" her i den menu bør du kunne vælge Chrome –
(Det skal jeg gjøre nå – men på sikt så er det    adjø Google Chrome etter snart 20 år)      Det er et mål jeg har.

Jeg skriver sådan, fordi jeg ikke selv bruger Chrome.
Tror du at Googtle liker og bli Pensjonist?    Ta meg faen    jeg blir erstattet jeg også engang  tro meg på det..
Jeg håber du med den hjælp å kan få flyttet over.    (Jeg klare det selv med briller +4 godt lys + tålmodighet)  Ser du.
Jeg er ked af du har problemer med dit syn.
Man må godta i vår alder sådanne ting har vert i vei 3 gange til Bangkok og betalt masse uten noen form for hjelp – i Thailand er dem sulne på penga? Smilets Land vet du -  Et ordtak her legg penga her reis hjem ditt du kom fra.
Hvorfor liker jeg meg? Dem er utrolig flinke nog har bedre oppførsel for eldre en i mitt hjemland.

Det er lidt svært at supporte når det er på den måde. Jeg forstår du ikke har enm dernede der kan hjælpe dig med det ikke?    Hvorfor  tror du jeg er på computer word –    jeg trives der og tenk på alle feil jeg gjør får lidt kjeft også –    men i alt hjelpen går videre til andre og ikke minst til meg selv også.

Det er for dårligt at værkstedet du har haft din pc –    hadde du sett hva dem hadde gjort så hmed + og -    men det får man tåle.

Det synes jeg er for ringe.    (vet du hva vi er alle selvlerte + at i Thailand også i Thai språk problemer vet du –    enn Norsk Amatør ja Dansk også  som ikke har peiling på data klare og formidle hva der skal gjøres på hans data -  kan være et problem for dem på Verksted -    for også dem er selvlærte tenk det du?

Nå er jeg snart ferdig med 1 data å har hoved computeren igjen + noen smating kommer nok men jeg spør igjen med et nytt spørsmål –    du er jo så glad i mine lange poster.  Ha Ha.
God weekend.220661 –
Den retuiner jeg og seier det samme til deg 2299661  Arne..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2020 - 07:17 #6
#5 Fik læst dit indlæg selvom det som sædvane var langt ;-)
Men holdt mig til fordi der var brugbart indhold i det du skrev :-)
Du har jo også ngle gange for vane at skrive en sludder for en sladder, og så står jeg af haha.
God weekend til dig også Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. oktober 2020 - 16:57 #7
Like før jeg gir opp. Og fotsetter med Google Chrome.
.Bokmerker - instillinger - Impotere fra Google.
På Bokmerker kom alt som venta på Nye EDGE  men bare ca 90% - jeg mangler
8 Bokmerker dem fulgte ikke med – se her  viser et eks - Nye EDGE    https://ibb.co/5RyMXM4
Det er min Netbank og er en av dem - hva gjør jeg feil? Skal jeg Droppe nye EDGE
Jeg har ingen som kan hjelpe meg og står helt fast.,

Google Chrome  og Firefox fungere helt utmerket.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2020 - 20:26 #8
Åbn de sider du mangler fra Chrome.  Kopier link og indsæt i Edge. Når dette er gjort vælger du at oprette denye side i dine bogmærker i Edge. Samme fremgangsmåde med de andre 7 bogmærker.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 04:58 #9
Jeg gir opp Nye EDGE går tilbake til Google Chrome. Men takk for ditt svar 220661

Forstår du ikke tåler Humor.      Se på dette  https://ibb.co/X5YFsX6

Hvorfor likte jeg nå i starten  Nye EDGE -    Bokmerkelinje den kunne jeg selv  men med kontroll fra deg så funket dette fint    BARE MANGELFULT mangla 8 stykker jeg ga et  eks  -    du ga oppskrift også på det  dette har jeg gjort med Google sikkert 100 gange før ikke nytt det

Men Nettleseren ditt jeg trengte Banken var en Død Gjenstand og produkter fra MS som er avgått med Døden virker ikke.  ja f viste ikke MS hadde lert dette et pluss var det.
Bokmerker mangelfull det likte jeg ikke  dem burte kontakte Google Chrome å lære lidt.
Var den raskere er du morsom    Google er like Rask og langt mer Brukervennlig også    en grunn for den er størst også
Standart Nettleser.    Nå skal jeg endre Word fra Engelsk til Norsk -    så må jeg endre språk til Norsk Bokmål    jeg vil ikke ha Engelsk språk og drakt.

Men jeg er veldig skuffet over at MS stengte meg  når jeg har kjøp Original vare rundt 2200 kr og ikke få dem i tale klart ikke meger dem forstår når en Bruker Bråker  jeg har Oppback av alt jeg
At en Svalsynt vil slite gir dem blaffen i  men for en jobb jeg ga jobben til et Verksted for jeg orket ikke.    Beklager det var noe av det dummeste jeg noen gang har gjort?

For meg så mista jeg ikke noen ting ting    jeg har oppbakk av alt - MEN ser det gløder her.
U Do snakker om lange poster her er en oggså ikke læs den da vel?
JEGSKULLE BARE HA SKREVET      min computer virker ikke - opprativ system helt Uødvendg.moin computer har stoppet hva gjør jeg? det holder?
Beklager 226601 kanskje jeg får bedre svar.
og lyst  skal jeg lukke tråden  ser ikke noen hensikt og fortsette med denne

Jeg oppretter et nytt spørsmål med FÅ ORD kanskje jeg får svar fra noen. fortsatt god søndag ti alle.  om en uke har jeg klart det meste selv - bruke Verksted på Amatørbasis funker ikke. i lengden.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2020 - 08:14 #10
Løsning denne tråden lukkess jeg kan ikke få Søppel til og fungere.
Dernest er jeg forbanna på MS som gjemmer seg bak en buske og ikke kan kontaktes ang Nettleser - Nye EDGE for den fungere ikke men jeg søker kvalitetå ikke Søppel –
Nå kjøre jeg videre med  (Google Chrome).  MS selger Win10 PR0 og tar seg godt

Jeg var en Max uheldig - brukte Amatør Verksted som ikke viste hva dem driv med dem burte selge vinerpølser med brød og sesam frø i stedet – styr unna slike en advarsel.
Jeg har timer igjen er bare trett og må ta det rolig 83 år. Jeg haddeogså Engelsk man skulle tro dem var dyktig skulle fortsatt være Norsk Bokmål en Bagtell + mer skitt  etter deres eget Hode. Program som ikke trengs. Og Takk og pris jeg har orden i det jeg har.
Takk til 220661 dette gidder jeg ikke fortsette med –    Ok oppstår der flere  problem retter jeg et nytt spørsmål på  computerword -    der finnes folk som kandet dewt dem driv med.  Har ikke mistet livet en Katt har 9 liv har jeg hørt.
God søndag igjen en gang,  Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2020 - 11:34 #11
Jeg tåler sagtens humor Arne. Jeg oplever blot at noget af den humor du beskriver i dine spørgsmål ikke lige hjælper for at få dine problemer løst.