Avatar billede viking69 Novice
17. oktober 2020 - 16:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

spilleenheder (svarer ikke)

Windows 10 spilleenheder er begyndt at (svarer ikke). Jeg har 3 gaming devices tilsluttet via USB, men det står og veksler i mellem at det svarer og ikke svarer. Jeg har pillet de 3 gaming devices ud af computeren, men det gør ikke nogen forskel.

Det er et problem som har stået på 2-3 ugers tid. Jeg ved ikke om det har stået på så længe, men jeg opdagede det ved, at i det flysimulator spil jeg bruger ofte, begyndte at fryse pludseligt. Det er helt tilfældigt hvornår det gør det, og det har ikke noget at sige om det er ved høj belastning eller ej. Jeg opdagede tilfældigt ved at en gang jeg måtte lukke flysimulatoren ned med ctrl+alt+delete, så var spilleenheder vinduet åbent, men det svarede ikke. Her efter har jeg fokuseret på dette problem, at spilleenheder ikke svarer.

Efter start/genstart af computer, kan jeg gå ned og skrive spilleenheder i søgefeltet i Windows 10, og så kan der gå måske 3-4 minutter inden vinduet med spilleenheder kommer frem. Dette uanset om mine gaming devices er tilsluttet eller ej.

Til orientering har jeg for nyligt kørt en større Windows 10 opdatering, samt NVIDIA driver opdatering. Ved ikke om det kan have noget at sige? Ellers kører computeren uden problemer overhoved. Og nej, der er ikke virus på computeren.

Mvh
Henrik
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. oktober 2020 - 17:22 #1
Du nævner "en større opdatering". Jeg kunne forestille mig at det er version 2004 der er installeret. Den tidligere version (1909) ligger derefter som Windows Old. og optager plads på harddisken.

https://support.microsoft.com/da-dk/windows/slette-din-tidligere-version-af-windows-f8b26680-e083-c710-b757-7567d69dbb74

Der står at Windows Old. slettes efter 10 dage, men så vidt jeg ved er dette ikke altid tilfældet, og så bliver der optaget unødvendig diskplads.
Prøv og at kør CCleaner, der fjerner unødvendige filer.

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede viking69 Novice
17. oktober 2020 - 19:20 #2
Hej ErikHg

Jeg har fået løst problemet selv :-)

Du har helt ret m.h.t. den større opdatering er den version du henviser til. Men det var ikke problemet. Jeg har simpelthen siddet og googlet frem og tilbage, og så pludselig fandt jeg en side, hvor en havde løsningen.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/controller-configuration-window-freezing-unable-to/8c0d8df6-a1fa-450e-99b6-9450c7bf1b42

Jeg har udskiftet mit tastatur med et nyt fra Corsair, men jeg må indrømme at jeg ikke havde det i mine tanker. Tastaturet virker fint, har ikke problemer med at "svarer ikke", så det havde jeg slet ikke fokus på. Ikke før jeg så ovennævnte link.

Efterfølgende gik jeg ind og opdaterede firmwaren, den er her fra starten af oktober 2020, og vupti, så er alle problemer løst.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. oktober 2020 - 19:37 #3
Godt du fik problemet løst :-)