Avatar billede tdi Juniormester
21. oktober 2020 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg browser historik fra 29. juni?

Hej Eksperter

Min bedre halvdel har været en af dem der skulle have haft udbetalt kompensation ifm. corona. Hun blev smidt hjem fra sit job som fysioterapeut da det brød ud. Noget gik galt ifm. ansøgningen og hun har ikke fået en krone.
Erhvervsstyrelsen skal bruge hendes browser historik fra 29. juni, hvor hun søgte. Derfor skal hun lave et screendump af sin browser historik fra d. 29. juni hvor hun besøgte virk.dk for at ansøge.
MEN jeg kan ikke komme længere tilbage end 15. august lige meget hvad fanden jeg gør.
Hun brugte Crome.
Når politiet kan, spole en PC igennem fra dens fødsel og frem, så er jeg sikker på at en af jer også kan :-)
Hvad gør vi?

På forhånd mega mange mange tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. oktober 2020 - 21:02 #1
Så vidt jeg har kunnet søge mig frem til, gemmer Chrome pr default kun historikken 3 mdr tilbage. Lidt underligt at du så kun kan nå 2 mdr tilbage, men oddsene på at du kommer længere tilbage end til 21. juli er nok ret små. Medmindre hun helt eksplicit har ændret i settings, så den gemmes længere.
Avatar billede milter Ekspert
21. oktober 2020 - 21:04 #2
Avatar billede tdi Juniormester
21. oktober 2020 - 21:29 #3
Løber død i anden del. Den her sti findes ikke på hendes pc C: -> Users -> Your username -> AppData-> Local -> Google -> Chrome

Men godt bud. Havde også håbede på den virkede
Avatar billede tdi Juniormester
21. oktober 2020 - 21:48 #4
Kunne man forstille sig at vores ISP ligger inde med data eller har GDPR loven ødelagt det? Politiet må vel kunne, hvis det nu var en forbrydelse. Så jeg tænker det må kunne lade sig gøre.
Det er konens løn i 3 måneder, såååå pænt opsat på at finde det!
Avatar billede tdi Juniormester
21. oktober 2020 - 21:51 #5
Eller måske vores router
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. oktober 2020 - 22:13 #6
Det undrer mig meget at en offentlig myndighedbeder om browser historik som dokumention. Folk kan have søgt fra en bibliotekscomputer - i så fald ville det være et problem hvis den kunne skaffes.

Er der søgt hjemmefra via bredbånd - og jeres router stort set har været tændt og brugt siden - har i nok samme ip-adresse som dengang - er de samarbejsvillige vil du nok kunne finde den i deres logning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2020 - 22:27 #7
"Løber død i anden del. Den her sti findes ikke på hendes pc C: -> Users -> Your username -> AppData-> Local -> Google -> Chrome"

Dels skal du skifte "Your username" ud med det aktuelle brugernavn på PC´en.
Dels skal du være opmærksom på at mappen "Appdata" er skjult.

Du kan med fordel trykke Windowstast + R og så skrive %appdata% fulgt af enter (eller klik på OK). Det vil starte op i mappen C: -> Users -> Your username -> AppData-> Roaming - uanfægtet at appdata er skjult. Så skal du bare trykke dig ét niveau tilbage til AppData, og vælge Local\google\chrome derfra...
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2020 - 08:20 #8
C:\Users\'brugernavn'\AppData\Local\Google\Chrome\User Data
der ligger (hos mig) ikke noget historik, og crashreports er også tom.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2020 - 08:38 #9
Finten er jo at man skal gendanne historikken ved brug af funktionen "Tidligere version" (Se linket i #2).

Problemet er at en standard Windows 10 installation IKKE har aktiveret versionering, så det er yderst tvivlsomt om versionshistorikken er aktiv i dette tilfælde.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. oktober 2020 - 08:36 #10
Jeg tror sandsynligheden for at finde noget dokumentation er størst ved enten at kigge i den router som søgningen dengang er foregået igennem (hvis hun kørte på wifi derhjemme, kan I muligvis logge jer derind og se, hvad den gemmer).

Eller også ved at henvende jer til internetudbyderen, som jo stadigvæk er påbudt at logge, hvad I laver på Internettet.

Her kan der dog muligvis dels være et problem omkring, hvor detaljeret der logges. Så selvom der kan påvises at hun har været på siden, er det ikke sikkert, at det kan påvises at hun har udfyldt og afskibet ansøgningen korrekt.

Dels kan der være et problem omkring, om de vil/kan/må udlevere disse data til jer.

Men det finder du jo kun ud af på en måde -- ved at spørge dem :)
Avatar billede tdi Juniormester
23. oktober 2020 - 16:05 #11
Tak for jeres svar. Jeg har prøvet stort set alt og har talt med vores ISP`er der hverken kan eller må udlevere data uden en dommerkendelse. Når det er sagt, så gemmer de kun data i mere end 2 måneder, såfremt de får besked af myndighed up front.
Router gav intet - den var sat til at logge to dage 🤨
Men summen af alt det her har gjort at de vil tage sagen op igen og de har så også lært hos virk.dk at en browser ikke gemmer mere end Max 3 måneder.
Desuden så kunne de godt se at man teknisk set kunne have brugt en anden pc end sin private, så den nok ikke var helt holdbar at bede om. Så Kurt54 tænker jeg løber med svaret.
Vi krydser fingere og i skal alle have tak for hjælpen.

God weekend, mvh. Thomas