Avatar billede hopir Novice
23. oktober 2020 - 11:17 Der er 3 kommentarer

Powershell, incrementing global variabel i scriptblock

Hejsa. Følgende funktion er en lille del af et større script.

Jeg kan ikke få $i til at opdatere en global variabel for hvert gennemløb. Det virker som om at scriptblokken ignorerer $i++

$i = 0

function Message {

        start-job -Name Col01 -InitializationScript{Import-Module RemoteDesktop} -ScriptBlock{$Users = Get-RDUserSession -ConnectionBroker $ActiveConnectionBroker -CollectionName "col01"

        foreach ($User in $Users) {

            Send-RDUserMessage -UnifiedSessionID $User.UnifiedSessionId -HostServer $User.HostServer -MessageTitle "Info" -MessageBody $using:message
            $global:i++
        }
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 11:13 #1
prøv at bruge $script:i++
fordi det kan være at du bruger $global:i i en anden sammenhæng, så for at være sikker, kan du holde dig indenfor det ene skript
Avatar billede hopir Novice
26. oktober 2020 - 13:05 #2
Jeg bruger ikke $global nogle steder andet end i det her du ser.. hvad jeg kan læse mig frem til, så har det noget at gøre med scoping.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 13:53 #3
ja - scoping

hvis du har et eller andet skript et sted, som også bruger $i, og skriptet er kørt/kører i baggrunden af det skript du har, så redigerer du en variable, som du ikke læser i dit skript
Derfor kan du prøve at ændre variablen i dit skript vha "$script:i"... eller du læser $global:i når dit skript er kørt færdig