Avatar billede Eca Praktikant
24. oktober 2020 - 11:01 Der er 3 kommentarer

Opgradering af hardware i pc

Hej.
Min søn har en stationær pc som har bla bruger til at spille Fortnite, Roblox og GTA på.
Det er en lidt ældre pc og den hakker en del i det når han spiller.
Mit spørgsmål er om det giver mening at opgradere noget hardware for at få den til at kunne afvikle disse spil nogenlunde, eller om udgiften til en opgradering ikke vil give mening ifht at købe en ny pc.

Intel core i3 4160 3,6ghz
8gb ram
1tb hdd
NVIDIA gforce HTX 750 TI
Windows 10 64 bit

Vh Erik
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2020 - 12:04 #1
nyt bundkort, og dermed ny cpu. Ram skal nok skiftes også pga nyt bundkort.
så er det bare at sætte hd og grafikkort til, opdatere drivere. og teste.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2020 - 12:09 #2
Ny bundkort= Ny pc= Måske køb af ny licens hvis ikke den kan genaktiveres.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2020 - 12:10 #3
På canurunit kan man se hvor i systemet det kniber mest hvis man ikke har råd til den store opgradering