Avatar billede Ziduris Praktikant
25. oktober 2020 - 11:02 Der er 6 kommentarer

Dags dato - Find værdi i række blandt mange datoer

Jeg har en lang liste med fortløbende datoer i kolonne A. Ud for hver dato står en værdi (kolonne B). Øverst har jeg en celle med "dags dato", og vil rigtig gerne have værdien ud for den pågældende dato i cellen til højre.
Eksempel:

A1: "dags dato" / B1: "tallet jeg gerne vil have vist"

A3: 25-10-20 / B3: 36
A4: 26-10-20 / B4: 43
A5: 27-10-20 / B5: 58

Således, at der står 36 i celle B1 i dag og 43 i samme celle i morgen og så fremdeles. Kan man det?

På forhånd tak.
Avatar billede Mads32 Ekspert
25. oktober 2020 - 11:44 #1
Hej

Hvor kommer tallene fra ???? Er det værdier der hentes ud fra nogle bestemte kriterier??? eller Hvad ????

m v h
mads32
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2020 - 12:02 #2
=VLOOKUP(TODAY();A3:B5;2;0)

dansk

=LOPSLAG(IDAG();A3:B5;2;0)
Avatar billede Ziduris Praktikant
25. oktober 2020 - 12:29 #3
Det drejer sig om en medarbejders "timebank". Dvs. jeg har en kolonne med datoer, en kolonne med "planlagt arbejdstid" (som er planlagt ved årets begyndelse), og en kolonne med "reelt arbejdet tid" (som løbende bliver udfyldt). Så har jeg en kolonne med differencen mellem de to, altså hvor mange timer medarbejderen ligger i over/under tid, - og det er dette tal, jeg gerne vil kunne se aktualiseret øverst på arket.

Jeg kan ikke få =LOPSLAG(IDAG();A3:B5;2;0) til at virke. Den siger bare #I/T ??
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2020 - 12:45 #4
Kan du ikke uploade (til Dropbox) en fil med data og med ønsket reultat indtastet manuelt.
Avatar billede Jan K Ekspert
25. oktober 2020 - 14:24 #5
Insæ =IDAG() i A1 og brug så =LOPSLAG(A1;A3:B5;2;0) i B1.

Giver det stadig #I/T! Er dine datoer måske ikke indtastet som datoer.
Avatar billede Mads32 Ekspert
25. oktober 2020 - 14:28 #6
Hej

ud fra det du beskriver har jeg lavet en anden opstilling med nogle formler.
Jeg ved ikke om du kan bruge dette, men jeg hører gerne dine kommentarer.

https://www.dropbox.com/s/glr6gwsuzhaj0gl/Timebalance_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads 32